modeli in tehnika 18.05.2022
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Prihodnost avtomobilov je električna. Ker pa bodo motorji z notranjim zgorevanjem srednjeročno še vedno pomembni, Audi nadaljuje z razvojem bencinskih in dizelskih motorjev.
5.05.2021 Avtor: Dorothea Kauf Fotografije: Arhiv Audi
• Audi načrtuje, da bodo leta 2025 avtomobili na klasičen pogon predstavljali med 60 in 70 odstotkov prodanih vozil.
• Sistematično izboljšujemo motorje z notranjim zgorevanjem, s poudarkom na skladnosti z zakonodajo o izpustih.
• Obsežna delna elektrifikacija na evropskem trgu: do leta 2025 bodo vsi Audijevi modeli z notranjim zgorevanjem (z izjemo vstopnih modelov) delno elektrificirani, bodisi kot priključni hibridi bodisi z blagim hibridnim sistemom.
• S strategijo platforme in uporabo skupnih sestavnih delov zmanjšujemo kompleksnost in stroške proizvodnje.
Po Audijevih napovedih bo leta 2025 med 60 in 70 odstotkov prodanih avtomobilov še vedno takšnih, ki jih poganja motor z notranjim zgorevanjem. Ta številka temelji na kombinaciji povpraševanja kupcev in zakonskih zahtev. Audi želi svojim kupcem še naprej omogočati prvovrstno vozniško izkušnjo, hkrati pa zagotoviti skladnost motorjev z veljavno zakonodajo o izpustih ter prispevati k zmanjšanju CO2 in drugih izpušnih plinov.
Da bi dosegli vedno nižje mejne vrednosti izpustov, pri znamki štirih krogov uporabljamo napredne sisteme za naknadno obdelavo izpušnih plinov. Najnovejši bencinski in dizelski motorji stroge zakonske zahteve izpolnjujejo tudi po zaslugi uporabe učinkovitih in inovativnih sistemom za nadzor izpušnih plinov, v motorjih TDI in TFSI pa naknadno katalitično obdelavo izpušnih plinov dopolnjujejo še filtri za trdne delce.
Pri naknadni obdelavi izpustov uporabljamo sistem Twindosing. S to metodo se lahko več kot 90 odstotkov dušikovih oksidov iz dizelskih motorjev razgradi tudi pri visokih temperaturah in v širokem obsegu delovanja.
“quote”
“quote”
S tehnologijo Twindosing se v izpušni sistem tekočino AdBlue dozira skozi dva ločena modula na mestih, kjer se temperatura razlikuje.
S pomočjo sistema Twindosing smo v letu 2020 že povsem brez težav prišli pod mejno vrednost emisijskega standarda ''Euro 6d ISC-FCM AP'', ki je v veljavi od 1. januarja 2021. Z novim sistemom hlajenja polnilnega zraka pa se funkcija nadzora izpustov v motorju tudi hitreje aktivira.
Nižje izpuste je mogoče doseči tudi z izboljšanjem samega postopka zgorevanja, z ukrepi, kot je denimo povečanje pritiska vbrizgavanja. Učinkoviti postopki hlajenja pomagajo ohranjati visoko zmogljivost ob manjši porabi goriva in nizkih izpustih. Z novimi materiali, na primer bati iz kaljenega jekla namesto iz aluminija, pa lahko zmanjšamo toplotne izgube in ob tem ne prispevamo k večji teži.
“Quote”
Poleg izboljšav postopka zgorevanja in naknadne obdelave izpuhov Audi motorje z notranjim zgorevanjem postopoma nadomešča z blagim hibridnim sistemom. Ta oblika delne elektrifikacije niža izpuste ogljikovega dioksida in zmanjša porabo goriva do 0,7 litra na sto kilometrov, v povezavi s kompresorjem na električni pogon pa hkrati tudi izboljša odzivnost. Po načrtih bodo vsi Audijevi modeli z notranjim zgorevanjem – z izjemo vstopnih modelov – delno elektrificirani do leta 2025, bodisi kot priključni hibridi bodisi z blagim hibridnim sistemom.
Zaradi vedno strožje zakonodaje se bodo v prihodnjih letih povečali stroški nižanja izpustov. Izravnamo jih lahko na tri načine.
Prvi je ustvarjanje vse ožje palete motorjev z notranjim zgorevanjem. V zadnjih letih smo občutno zmanjšali število različic motorjev in menjalnikov, ne da bi pri tem nastale vrzeli v ponudbi.
Audi zagovarja tudi strategijo izgradnje modelov na skupni platformi: osnovni motor lahko spreminjamo z dodatnimi sestavnimi deli ali z enakimi deli iz materialov z različnimi stopnjami robustnosti in tako dosežemo širok razpon zmogljivostnih kategorij. S tem se izognemo potrebi po vsakokratnem razvijanju povsem novih različic motorja.
Poleg tega se v vsaki zmogljivostni kategoriji in na vseh evolucijskih ravneh določene družine motorjev uporabi največje možno število skupnih sestavnih delov. V primeru Audijevega najbolje prodajanega motorja, bencinske različice EA888, so razvijalci dosegli 70- do 80-odstotni delež skupnih sestavnih delov v treh zmogljivostnih kategorijah. V naslednjih letih (do leta 2025) bo ta motor vgrajen v približno 13 milijonov različnih modelov skupine Volkswagen. Temu primerno visoki bodo tudi prihranki pri stroških proizvodnje.
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.