Strategija delovanja za največjo učinkovitost
Priključne hibride Q7 ali Q8 lahko vozniki zaženejo v izključno električnem načinu EV ali v hibridnem načinu. Želeni način izberejo na zaslonu MMI in ostane aktiven, dokler ga ročno ne zamenjajo. Izključno električni način EV za pogon uporablja samo baterijo tudi takrat, ko je pedal za plin pritisnjen do konca.
Hibridni način uporablja dva načina delovanja: samodejni (Auto) in način za ohranjanje napolnjenosti baterije (Hold). V samodejnem načinu se ob zagonu navigacije v standardnem paketu 'MMI navigacija plus' samodejno aktivira prediktivna strategija delovanja. Pospeševanje zagotavlja predvsem TFSI-motor, ki ga po potrebi podpre elektromotor. Pri nizkih vrtljajih motorja električni pogon zahvaljujoč povečanemu navoru po prenovi še učinkoviteje premosti delček sekunde, ki ga turbopolnilnik potrebuje za ustvarjanje tlaka. Preprosto povedano, prediktivna strategija deluje tako, da vozilo čim dlje vozi na električni pogon in obstoječo raven baterije porabi do prihoda na cilj.
V načinu Hold pa se ohranja napolnjenost baterije z minimalnimi nihanji. To se doseže z rekuperacijo energije zaviranja in s samodejno optimizacijo obremenitve s pomočjo ciljanih posegov v sistemu upravljanja 3.0 TFSI. Vozniki se tako lahko po dolgi poti, prevoženi na konvencionalni način, do svoje mestne destinacije pripeljejo na izključno električni pogon, brez izpustov in skoraj brez hrupa.
V prenovo modelov Audi Q7 TFSI e quattro in Audi Q8 TFSI e quattro je vključena tudi nova funkcija, s katero se baterija polni inteligentno in samo nad hitrostjo približno 65 km/h, kadar je v načinu polnjenja. To izboljšuje učinkovitost in zagotavlja visoko stopnjo električne vožnje v mestu in v prometu z več postanki. Še več, v načinu polnjenja se sistem 3.0 TFSI za polnjenje baterije ne uporablja več neprekinjeno, ampak se namesto tega uporablja samo rekuperacija. Način polnjenja se konča, ko se baterija ponovno napolni do svoje največje zmogljivosti pri 75 odstotkih, kar ohranja baterijo in poveča učinkovitost.
Za učinkovitost priključnih hibridov Q7 in Q8 so ključni trenutki, ko voznik umakne nogo s pedala za plin. Delovanje se v takih situacijah preklopi na prediktivno pomoč pri učinkovitosti (predictive efficiency assist – PEA). Pri odločanju med vožnjo z izklopljenim TFSI ali rekuperacijo poleg navigacijskih podatkov uporablja še razdaljo do spredaj vozečega vozila. V fazah potiska lahko modela Q7 in Q8 TFSI e obnovita do 25 kW moči in jo vrneta nazaj v litij-ionsko baterijo.
Električni motor, ki deluje kot generator, izvaja vsa lahka do zmerna zaviranja do moči 0,3 G, kar ustreza več kot 90 odstotkom vseh pojemkov pri vsakodnevni vožnji. Hidravlične kolesne zavore se uporabijo samo za močno zaviranje. Hibridni športni terenci med zaviranjem dosežejo do 80 kW moči rekuperacije.
Ko je izbirni prilagodljivi tempomat z radarskim tempomatom aktiven, sistem PEA pomaga pri zaviranju in pospeševanju z varčevanjem goriva. Če je izklopljen, virtualni prikazovalnik ali opcijski projicirni sistem vozniku pokaže, kdaj mora umakniti nogo z desne stopalke. Ikone, kot so križišča, mestni znaki ali vozila pred vami, pa prikazujejo razlog za zmanjšanje hitrosti.