E-mobilnost 29.11.2024
Profesor Fichtner, baterije so eden najpomembnejših delov električnega vozila. Katere so najboljše za ta namen?
To so baterije, ki združujejo najboljše lastnosti glede zmogljivosti shranjevanja, hitrega polnjenja, nizkih stroškov, varnosti in trajnosti, odvisno od vozila in njegovega namena. V luksuznem razredu šteje velik doseg. V kompaktnem razredu naj bi bila baterija bistveno cenejša, ni pa nujno, da ponuja tako visoke kapacitete.
V električnem vozilu je prostor za baterijo omejen. H kakšni zasnovi bi morali stremeti, da bi baterija enake velikosti omogočila še večjo zmogljivost shranjevanja?
Nekateri proizvajalci uporabljajo tako imenovano zasnovo "cell-to-pack" ali "cell-to-body", to pomeni, da baterijski paketi niso več sestavljeni iz celic v velikosti čokoladne ploščice, ampak so te v velikosti deske. Takšne večje enote zahtevajo manj embalaže in tako zagotovijo več prostora za dejansko skladiščenje materiala. Dosegajo več kot 70-odstotno gostoto integracije, medtem ko je ta vrednost pri običajnih baterijah le približno 50 odstotkov.
Proizvajalci električnih vozil, ki želijo razvijati lastne baterije, lahko take tehnološke preskoke upoštevajo že na samem začetku. Navsezadnje ne gre za posamezno baterijsko celico, temveč za gradnjo celic, ki so prostorsko varčne in hkrati čim večje.
Kakšen napredek pri baterijah pričakujete v prihodnjih letih?
Pričakujemo, da bo napredek skokovit in hiter. Za leto 2023 sta bila napovedana prva baterijska sklopa dveh kitajskih proizvajalcev, ki omogočata doseg več kot 1000 kilometrov. Hkrati naj bi se bila zmožna napolniti do dosega 700 kilometrov v manj kot 10 minutah.
Tudi mene kot raziskovalca preseneča dinamika tega razvoja. To bi pomenilo velik preskok v tehnologiji baterij, ki niti ne temelji na neki novi baterijski kemiji, temveč na tehnoloških ukrepih.