življenjski slog 20.12.2024
Nam lahko za začetek zaupate, kateri modeli Audi, serijski ali konceptni, nosijo vaš podpis?
Ko sem pred šestimi leti prišel v Audi, sem veliko delal na konceptnih vozilih. Od serijskih modelov sem imel največji vpliv na Audi e-tron GT, ne v celoti, saj sem takrat vzporedno delal tudi na drugem projektu, lahko bi pa rekel, da je okoli 80 % mojih idej. Precej sem vplival tudi na novi električni Audi Q4 e-tron, ki se je pred kratkim začel prodajati v Sloveniji. Nekoliko starejši konceptni avtomobil Audi Elaine je bil uradno 'moj'. Trenutno delam na zelo pomembnem projektu za Audi in zame, saj je bil izbran moj predlog. Tega se izjemno veselim, na tem projektu delam že dve leti in bom še nekaj časa, saj bo trajalo še približno dve leti, da pride na cesto. Vzporedno delam še na drugih projektih, ki bodo prav tako realizirani kasneje. Zadnja modela, na katera sem tudi vplival, sta konceptna Audi grandsphere in Audi skysphere, v katerih je nekaj mojih vizij – prednji del Audi skysphere je na primer moj. Tako je veliko mojih idej v modelih Audi, ampak glede na to, da delam v ogromnem oddelku, ne morem reči, da je kateri od njih samo moj. Na zunanjosti avtomobilov nas pri znamki Audi dela okoli 50 oblikovalcev. V ozadju je torej velika ekipa, ki pripomore k temu, da avtomobil pride na cesto.
Model, na katerem delate trenutno, je verjetno še skrivnost.
Drži. Lahko pa povem, da se je začelo kot vizija in se v bistvu veliko elementov iz te vizije prenaša na avtomobile prihodnosti znamke Audi. Mi interno ustvarjamo veliko idej. Na začetku projektov imamo zelo proste roke in lahko naredimo vse, o čemer razmišljamo. Na drugi strani je potem realnost in ko začnemo analizirati, kaj je možno, kaj ne, kako neko idejo spraviti v resničnost, traja nekaj časa. To je dolgotrajen proces, zlasti zdaj z elektrifikacijo.
Kako pa se počutite, ko vaš model pride na cesto? Predvidevamo, da je vseeno občutek močnejši kot takrat, ko nastaja v studiu, v tovarni.
Pri samem nastajanju avtomobila, od takrat, ko ideja nastane na papirju do realizacije, so občutki zelo mešani. To je dolgotrajen proces, pri katerem designerji med sabo tekmujemo za najboljše predloge. Ko naredimo prototipe konceptnega vozila, ko se prvič vozilo premakne, pa je to nekaj neverjetnega. Mogoče se vam sliši pretirano, ampak ko se vozilo prvič zapelje, je podobno, kot bi se rodil otrok in opazuješ njegove prve premike, glasove. Potem spet mine nekaj časa, da pride model v serijsko proizvodnjo in ko čakaš, da ga kot prvi preizkusijo novinarji, je neka napetost, tudi neprespane noči, ker takrat prvič dobimo povratno informacijo. Je pa občutek spet neverjeten, ko pride avtomobil v prodajo, pa hkrati tudi nervoza, saj je od tega, ali bodo kupci sprejeli tvoj design in kupovali avtomobil, navsezadnje odvisen tvoj obstoj.