Strategija oblikovanja pri znamki Audi

Kaj določa oblikovanje avtomobilov znamke Audi in kako se bo razvijalo v prihodnosti? Pogovor s Clausom Potthoffom, vodjo oblikovalske strategije v oddelku Audi Design. 

26.07.2023 Avtor: Bernd Zerelles  Fotografije: Dirk Bruniecki

Claus, kaj pravzaprav pomeni izraz strategija oblikovanja?

Strategija oblikovanja je zelo kompleksna tematika. V prvi vrsti razmišljamo o tem, kako se bo oblikovanje razvijalo v prihodnosti in kako bo videti, če upoštevamo prihodnje družbene spremembe; govorim o pomenu oblikovanja v širšem smislu. Oblikovalska strategija je povezana tudi z načinom, kako oblikujemo izdelke, z načrtovanjem vnaprej in predvidevanjem, kako se bodo spreminjali koncepti vozil in oblikovalski jezik. Vse to izhaja iz naše filozofije oblikovanja, ki sledi celotni usmeritvi podjetja.

Pred nekaj leti smo opredelili svojo usmeritev: oblikujemo doživetja in ne le izdelkov. Sam izdelek predstavlja le del oblikovalske izkušnje. Nove tehnologije, komunikacija in digitalizacija vse bolj določajo oblikovanje in predvsem uporabo vozil. Zato ni več dovolj, da ustvarimo obliko, ampak je treba oblikovati tudi prostor, doživetja, ki jih vozilo ponuja.

Podobno je kot pri pametnem telefonu. Izdelek ima klasično, privlačno obliko, vendar je večji poudarek na njegovih funkcionalnostih, na izkušnjah, ki jih omogoča, na tem, kako vpliva na naše življenje. V prihodnosti bodo doživetja igrala veliko večjo vlogo tudi v vozilih. Zato je pomembno, da načrtujemo vnaprej, da začrtamo smer in razvoj strategije. Konceptno vozilo Audi activesphere¹ je odličen primer takšnega doživetja.

 

Toda doživetje je nekaj abstraktnega, neoprijemljivega.

Tudi pri klasičnem oblikovanju seveda obstaja koncept doživetja, na primer estetsko doživetje ob pogledu na lep avtomobil, njegova razmerja, dinamiko. V notranjosti pa doživljamo njegovo kakovost, ko se dotaknemo površin in začutimo vrednost. Tudi to je neke vrste doživetje, ki nagovarja čustva naših kupcev. Vendar bodo ta doživetja zdaj obogatena z digitalnimi sredstvi, ki pa dejansko niso oprijemljiva. Zasloni in povezljivost v vozilu postavljajo povsem nove zahteve uporabniškemu vmesniku in uporabniški izkušnji. Po eni strani zasloni in projekcijske površine zavzemajo vse več prostora v vozilu. Digitalizacija seveda spreminja tudi način upravljanja vozila in prikazovanja informacij znotraj vozila. Zato temu pravimo oblikovanje doživetij. Še vedno se nam zdi zelo pomembno, da se občuti vrhunski standard, ki je značilen za znamko Audi.

 

Video title

“quote”

Claus Potthoff lista po knjigi.
Dekonstruktivizem je odprl nov pristop v arhitekturi, navdihnil pa je tudi oblikovalca Clausa Potthoffa.
Portret Clausa Potthoffa.
Po besedah Clausa Pottfhoffa oddelek Audi Design ustvarja celovita doživetja, ki presegajo sam izdelek.

“quote”

"
Sam izdelek predstavlja le del oblikovalske izkušnje.
"

Claus Potthoff

small text

heading

text

button

Audi je v zadnjih letih predstavil več konceptnih vozil. Med letoma 2017 in 2019 so bila to konceptna vozila z oznako AI (Audi Intelligence), zdaj pa še štiri konceptna vozila družine sfer. Je to vaš pristop k prihodnosti, način, da ugotovite, kako se ljudje odzivajo nanje?

Vsekakor. Štiri konceptna vozila AI so pokazala, kako se bo dojemanje avtomobilov spremenilo, ko bo avtomatizirana vožnja postala resničnost in ljudje morda ne bodo več lastniki vozil, ampak jih bodo zgolj uporabljali. Zasnovali smo štiri primere uporabe in za vsakega od njih ustvarili vozilo z najnovejšimi tehnologijami. Želeli smo raziskati različne načine uporabe vozil v zelo oddaljeni prihodnosti, morda čez 30 let.

S štirimi modeli družine sfer pa smo ostali bližje našemu času. Ker imamo tehnološka sredstva, da ta vozila pripeljemo na trg veliko prej, niso tako radikalna, vendar še vedno kažejo, kakšna bo naša prihodnost.

Tako se z našimi konceptnimi vozili iz oddaljene prihodnosti vračamo v sedanjost in vključujemo navdihe iz prihodnosti, da bi pokazali napredek v naših konceptih in našem oblikovalskem jeziku.

Claus Potthoff sedi za mizo s knjigami.
Claus Potthoff ideje črpa tudi iz knjig, zanima ga predvsem področje arhitekture.

 

Bodo vozila kmalu videti bolj futuristična? Ali pa je oblikovanje evolucijski proces?

Izraz "futurističen" mi povzroča težave. Nekatere naše študije so bile zelo futuristične. Bolj ko se približujemo času, za katerega so bile te študije zamišljene, bolj se oblikovalski jezik razvija v tej smeri.

Pri znamki Audi dajemo prednost stalnemu, a dinamičnemu razvoju oblikovanja. Želimo ohraniti povezavo med tem, kar je danes, in tem, kar bomo naredili jutri. Pri oblikovanju zunanjosti včasih delamo malo večje, včasih pa malo manjše korake, vendar jih lahko približno vsake tri do štiri leta prepoznate v naših novih modelih. Trenutno je veliko naših vozil zelo čustvenih in močno opredeljenih z jasnimi linijami. Zdaj pa gremo v smeri oblikovalskega jezika, ki je znova nekoliko mehkejši in bolj tekoč. Zmanjšujemo število linij in se več ukvarjamo s prostornino in podaljšanimi površinami.

Naš svet je zelo zapleten, nenehno smo izpostavljeni številnim vizualnim dražljajem, zato morajo biti vozila Audi oaza miru. Z oblikovanjem naših vozil želimo igrati na čustva ljudi in zanje ustvariti pomenljive izkušnje. Audi RS e-tron GT in Audi Q4 e-tron sta vozili, ki se že nekoliko bolj usmerjata v to mehkejšo smer. Ta trend se bo nadaljeval tudi v prihodnjih letih.

 

small text

heading

text

button
Dlani Clausa Potthoffa.
Po mnenju Clausa Potthoffa gre tudi pri klasičnem oblikovanju za neke vrste doživetje, na primer ko se dotaknemo površin in začutimo njihovo vrednost.
Claus Potthoff na stopnicah.
Strategija oblikovanja se osredotoča na to, kako se bo oblikovanje razvijalo v prihodnosti.

Claus Potthoff je študiral oblikovanje izdelkov in vozil na Univerzi v Pforzheimu, nato pa se je usmeril v oblikovanje zunanjosti avtomobilov. Od leta 1991 je zaposlen pri znamki Audi na različnih delovnih mestih in položajih na področju oblikovanja. Konec devetdesetih let se je osredotočil na strategijo oblikovanja. Leta 2011 je postal vodja oblikovne strategije in ustanovil oddelek, ki deluje od leta 2014. V zasebnem življenju se ukvarja s fotografijo.

 

“Quote”

 

 

Video title
"
Z oblikovanjem naših vozil želimo igrati na čustva ljudi in zanje ustvariti pomenljive izkušnje.
"

Claus Potthoff

Dejali ste, da na strategijo oblikovanja vplivajo tudi družbene spremembe. Kaj so najpomembnejši dejavniki? Od kod Audi črpa navdih?

Vedno se postavlja vprašanje, kakšne so spremembe in možnosti tehnologije, saj je razvoj na tem področju zelo dinamičen. Pomemben dejavnik za nas je tudi internacionalizacija, glavni vplivi treh trgov: evropskega, severnoameriškega, ki je z vidika potreb kupcev seveda precej drugačen, in če gremo še korak dlje, kitajskega trga, ki se razvija zelo hitro, veliko hitreje kot drugi trgi.

Naš cilj je, da pridobimo globlji vpogled v te trge in regije ter raziščemo, kaj je novega in kaj bo kupcem pomembno v prihodnosti. Zlasti na Kitajskem je struktura naših kupcev povsem drugačna. So veliko mlajši, zelo veliko kupcev premijsko vozilo kupi kot prvi avtomobil. To pomeni, da imajo popolnoma drugačen pogled na avtomobile. Zato smo pri razvoju konceptnega vozila Audi urbansphere1, ki smo ga lani predstavili na Kitajskem, ubrali nov pristop in ga oblikovali v sodelovanju s tamkajšnjimi poznavalci trendov in potencialnimi kupci. Vključili smo jih že na samem začetku oblikovalskega procesa in jih povprašali, kaj si želijo od takšnega konceptnega vozila. Naše sodelovanje je bilo zelo plodno in uspešno.

 

Ali to pomeni, da na strategijo oblikovanja vplivajo tudi napredni pogledi kupcev?

Da, kot lahko vidite, hitri razvoj kitajskega trga že vpliva na nas. Zelo zanimivo bo opazovati, kako se bo ta trend nadaljeval v naslednjih letih. Živimo v zelo zanimivem času, ki določa naš pristop k oblikovanju, saj želimo res dobro izpolniti te nove zahteve. Veliko se spreminja tudi na področju konceptov vozil. Bodo klasični modeli – limuzina, hatchback, kombi ali SUV – še vedno obstajali? Kar zadeva obliko karoserije, je vse več hibridnih vozil. Ostajamo v koraku s časom in trenutno imamo veliko idej.

 

 

1 Prikazano je konceptno vozilo in ni dostopno kot serijski model.

 

 

 

“Quote”

Video title

Prihodnost progresivne premijske mobilnosti
Prihodnost progresivne premijske mobilnosti

Prihodnost progresivne premijske mobilnosti

Audi s konceptnimi vozili družine sfer oblikuje prihodnost mobilnosti. Članica uprave družbe Audi Hildegard Wortmann pojasnjuje, kako se spreminja razvoj novih avtomobilov in kako proces oblikovanja vodi trajnostni razvoj.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik