prihodnost 27.09.2024
Claus, kaj pravzaprav pomeni izraz strategija oblikovanja?
Strategija oblikovanja je zelo kompleksna tematika. V prvi vrsti razmišljamo o tem, kako se bo oblikovanje razvijalo v prihodnosti in kako bo videti, če upoštevamo prihodnje družbene spremembe; govorim o pomenu oblikovanja v širšem smislu. Oblikovalska strategija je povezana tudi z načinom, kako oblikujemo izdelke, z načrtovanjem vnaprej in predvidevanjem, kako se bodo spreminjali koncepti vozil in oblikovalski jezik. Vse to izhaja iz naše filozofije oblikovanja, ki sledi celotni usmeritvi podjetja.
Pred nekaj leti smo opredelili svojo usmeritev: oblikujemo doživetja in ne le izdelkov. Sam izdelek predstavlja le del oblikovalske izkušnje. Nove tehnologije, komunikacija in digitalizacija vse bolj določajo oblikovanje in predvsem uporabo vozil. Zato ni več dovolj, da ustvarimo obliko, ampak je treba oblikovati tudi prostor, doživetja, ki jih vozilo ponuja.
Podobno je kot pri pametnem telefonu. Izdelek ima klasično, privlačno obliko, vendar je večji poudarek na njegovih funkcionalnostih, na izkušnjah, ki jih omogoča, na tem, kako vpliva na naše življenje. V prihodnosti bodo doživetja igrala veliko večjo vlogo tudi v vozilih. Zato je pomembno, da načrtujemo vnaprej, da začrtamo smer in razvoj strategije. Konceptno vozilo Audi activesphere¹ je odličen primer takšnega doživetja.
Toda doživetje je nekaj abstraktnega, neoprijemljivega.
Tudi pri klasičnem oblikovanju seveda obstaja koncept doživetja, na primer estetsko doživetje ob pogledu na lep avtomobil, njegova razmerja, dinamiko. V notranjosti pa doživljamo njegovo kakovost, ko se dotaknemo površin in začutimo vrednost. Tudi to je neke vrste doživetje, ki nagovarja čustva naših kupcev. Vendar bodo ta doživetja zdaj obogatena z digitalnimi sredstvi, ki pa dejansko niso oprijemljiva. Zasloni in povezljivost v vozilu postavljajo povsem nove zahteve uporabniškemu vmesniku in uporabniški izkušnji. Po eni strani zasloni in projekcijske površine zavzemajo vse več prostora v vozilu. Digitalizacija seveda spreminja tudi način upravljanja vozila in prikazovanja informacij znotraj vozila. Zato temu pravimo oblikovanje doživetij. Še vedno se nam zdi zelo pomembno, da se občuti vrhunski standard, ki je značilen za znamko Audi.