Trajnostna mobilnost v münchenskem okrožju Werksviertel

Ena oblik prevoza, ki jih prinaša mobilnost prihodnosti, je souporaba namesto lastništva vozil. Zato v trendovskem münchenskem okrožju razvijamo storitev mobilnosti na zahtevo 'Audi on demand', ki pa je šele prvi korak k uresničevanju naše celovite vizije mobilnosti prihodnosti in novega Audi ekosistema.

11.05.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Audi e-tron med predstavitvijo v salonu.

Nekdaj industrijsko mestno okrožje Werksviertel-Mitte v Münchnu danes predstavlja mestno okrožje prihodnosti, ki poleg bivalnega okolja nudi tudi prostor za posel, kulturo in zabavo – vse s pridihom industrijskega šarma, vse trajnostno in inovativno. Njegove prebivalce, ki jim pravijo 'naseljenci', druži skupni cilj: dostop do povezane, digitalne in trajnostne mobilnosti. S slednjo se vneto ukvarjamo tudi pri Audiju. Vodja prodajnih strategij in razvoja pri Audiju Horst Hanschur dogajanje v okrožju Werksviertel opiše kot »izjemno strastno in vizionarsko.« »Tako si predstavljamo mesta prihodnosti. Tu sobivajo urbani mladi meščani z zelo značilnimi mobilnostnimi potrebami ter poslovne stranke, ki se sem vozijo iz poslovnih razlogov in si prav tako želijo živeti trajnostno.«

Okrožje Werksviertel je zato odličen ekosistem za preizkušanje novih digitalnih trajnostnih oblik mobilnosti in razvijanje inovacijskega središča, naše hčerinsko podjetje Audi Business Innovation (ABI), ki razvija storitve mobilnosti in digitalne poslovne modele, pa je njegov idealen 'naseljenec'. Audi on demand (Audi na zahtevo) pa je prvi izmed mnogih inovativnih projektov, ki jih načrtujemo v okrožju Werksviertel.

Werksviertel-Mitte: Nekoč predelovalnica krompirja, nato zabavno središče, danes pa okrožje prihodnosti

Območje pripada družini Wernerja Eckarta, dediča ustanoviteljev podjetja za proizvodnjo hrane Pfanni. Do 90. let prejšnjega stoletja je tu stala tovarna izdelkov iz krompirja, med drugimi tudi kosmičev za pripravo pireja. Na mestu tovarne so se nato odprli klubi, v katerih so se münchenčani ob plesu zabavali pozno v noč, od leta 2017 pa je sem umeščena mestna četrt z imenom Werksviertel-Mitte. 

Nov koncept okrožja zajema celotno zgodovino kraja: kontejnerske zgradbe so prežete z industrijskim šarmom tovarne Pfanni, obiskovalci pa lahko tudi danes uživajo v številnih kavarnah, restavracijah, barih in klubih. Werner Eckart je zasnoval koncept skupnosti 'naseljencev', ki bi skupaj sprejemali odločitve in sodelovali pri uresničevanju inovativnih in trajnostnih projektov.

“We only create things that can become real in some form. The technology has to exist to make the concept feasible.”

Christian Bolognesi, Italdesign spokesman

The Pop.Up Next concept doesn’t herald a flying car per se, but a self-driving, self-flying, fully autonomous, electric-powered taxi. It’s designed to operate on a multi-mode principle. Two passengers sit in a capsule, which, for driving purposes, is attached to a four-wheel ground module that is also electric-powered and fully autonomous. For flight mode, the capsule is autonomously detached from the ground module, then attached to an eight-rotor air module or drone capable of vertical take-off.

Audi e-tron v prodajnem salonu ponoči.

Povezana in k strankam usmerjena storitev Audi on demand

Novembra 2019 smo v mestnem okrožju Werksviertel, natačneje v prostoru WERK 3, odprli vrata odprla inovativne pop-up trgovine, kjer nudimo informacije o električni mobilnosti in storitvi Audi on demand. Ta uporabnikom nudi možnost, da si lahko izposodijo Audija za obdobje od enega do osemindvajset dni. Storitvi bi se lahko reklo tudi 'Audijeva nadstandardna mobilnost na zahtevo'.

S tem želimo povečati dostopnost Audijevih vozil in nasloviti dejanske potrebe uporabnikov. V prihodnosti namreč za mobilnost ne bomo več potrebovali lastnega avtomobila in temu sledi tudi koncept trgovine. V njej se bodo v obdobju dveh let drug za drugim predstavili različni proizvajalci avtomobilov in tako uporabnikom vsakič znova zagotovili edinstveno izkušnjo. Audi se predstavlja prvi, sledila bosta Seat in Volkswagen. »Navdušeni smo, da smo z Audiji e-troni prvi ponudnik mobilnosti kot storitve v okrožju Werksviertel,« pravi Hanschur.

Uporabniki lahko do storitve Audi on demand dostopajo prek nove aplikacije MOBIKO, s katero lahko delodajalci svojim zaposlenim kot ugodnost ponudijo prilagodljiv digitalni proračun za mobilnost – ne le za vožnje na delo, temveč tudi za tiste v prostem času.

Vizijo 'naseljencev' razvijamo naprej: vzpostavitev digitalne flote vozil

Storitev Audi on demand in aplikacija MOBIKO sta ključna stebra naše vizije mobilnosti za mestno okrožje Werksviertel-Mitte: skupne digitalne flote vozil. »Število avtomobilov in posledično pomanjkanje prostora sta vse večja težava velikih mest. Poiskati moramo nove trajnostne rešitve, ki bodo izboljšale kakovost življenja v mestu,« razloži Nico Gropper, vodja oddelka za poslovne inovacije pri ABI. S pametno uporabo skupne flote vozil lahko zmanjšamo število avtomobilov na cestah in povečamo število prostih parkirnih mest, s čimer bi pridobili tudi več javnega prostora. Obenem pa si želimo povečati še dostopnost električne mobilnosti za 'naseljence' Werksviertla.

 

Mobilnost je ključna sestavina urbanega razvoja

  • 102 uri - čas, ki ga povprečen prebivalec Los Angelesa letno preživi v prometnih zastojih
  • 30 % - prometnih zastojev nastane zaradi iskanja prostega parkirnega mesta
  • 70 % - globalnih izpustov CO2 nastane v mestih

On board with Angus

“The aeronautical-inspired seatsfeature netting that adjusts to each passenger’s shape.”

Nicolas Bussetti, Designer, Italdesign

The concept certainly appears cool and suitably futuristic, both from outside and inside the ultra-minimalist cabin. My details and my ‘journey’ have already been pre-registered on an app on my smartphone and, as I settle into the seat, I’m recognised and welcomed aboard by PIA, my speaking Personal Intelligent Assistant. The seats certainly feel comfortable, and, currently, there’s sufficient space behind them to hold a couple of small bags, although it’s possible the flying taxi will be smaller in size when it reaches production. The ‘dashboard’ in front of me is one large screen that incorporates augmented-reality technology and enables me to highlight icons simply by moving my eyes


By pressing on a small touchpad mounted between the seats, I can then choose the ambient-lighting theme I desire, and the type of music I wish to listen to through the speakers built into the headrests. Naturally, there is plenty of glass area to provide occupants with a fine view as they soar over the city, although the floor below my feet is not transparent – and deliberately so, as Nicolas points out: ‘We wanted to create an open environment that enables passengers to enjoy the experience, but we also wanted to ensure they felt safe and weren’t frightened.’

small text

heading

text

button
Grafika e-mobilnosti v pametnem mestu

Soustvarjanje trajnostne skupnosti

Pri Audiju si želimo mobilnost prihodnosti zasnovati tako, da bo koristila vsem, zato smo prisluhnili mnenju skupnosti. Stališča prebivalcev Werksviertla so jasna: parkirna mesta morajo biti omejena, da je več prostora za 'naseljence' in obiskovalce. Predvsem pa mora biti dostopnost do mobilnosti zagotovljena vsem, tudi osebam na invalidskih vozičkih. »To je  edinstvena priložnost, da se odkrito pogovarjamo, si pomagamo, ocenjujemo in izboljšujemo produkte z vseh vidikov ter jih tako razvijamo naprej. Prepričan sem, da bomo tako hitreje dosegli določene razvojne preskoke,« navdušeno pove Hanschur.

One of the big problems we’ll have is acceptance.

Massimo Martinotti, head of mobility solutions, Italdesign

small text

heading

text

button

The journey is the reward

The company has already conducted a flight in public, at Drone Week in Amsterdam last year – but using a 1:4 scale model. The flight module accurately placed a passenger capsule on the ground module, which then drove from the test grounds autonomously. This proved the effectiveness of the Airbus coupling system and its locking and latching functionality. The air module currently rests on legs to make docking easier, but it’s envisaged that such legs would not be required by the time the concept reaches production.

To make the project with full-sized versions viable, more powerful batteries than those that exist today would be required, and Airbus is currently working on developing such technology. Noise is another issue, and reduction of the high-pitched whirring familiar to anyone who has witnessed even a small drone in flight is being sought. Italdesign is working with Audi to develop battery and electric-motor technology for the ground module – an area in which Audi’s engineers have already proven highly competent, as the recent launch of the e-tron SUV testifies. Therefor an Audi engineer is also based with the Italdesign team in Italy.

“Kot 'naseljenci' imamo edinstveno priložnost, da sodelujemo pri oblikovanju vznemirljivega okrožja prihodnosti.”

Lisa Füting, vodja projektov pri ABI

Audi v okrožju Werksviertel oblikuje mesto prihodnosti v malem

S selitvijo podjetja Audi Business Innovation v tamkajšnje sodobne pisarniške prostore smo še bližje inovativnemu duhu okrožja Werksviertel. Pridružila se jim je še Audijeva kreativna ekipa oblikovalcev ter strokovnjakov za prodajo in mobilnost. Lisa Füting, vodja projektov pri ABI, pojasni razloge za to odločitev: »Kot 'naseljenci' imamo edinstveno priložnost, da sodelujemo pri oblikovanju vznemirljivega okrožja prihodnosti in približamo ljudem našo vizijo mobilnosti. Takšna ureditev koristi vsem sodelujočim, nam pa omogoča oblikovanje jutrišnjega sveta na bolj trajnosten način.«

Audi se na podnebnem dogodku KlimaHerbst 2019 predstavi skupnosti Werksviertel

Kot del vizije prihodnosti mesta München smo se 'naseljencem' okrožja Werksviertel prvič predstavili na dogodku 'KlimaHerbst' 2019. Pri projektu so sodelovali: Lisa Füting, projektna vodja za okrožje Werksviertel pri Audi Business Innovation; Katharina Schneider, projektna vodja za komercialno e-mobilnost pri Audi AG; Nicolai Gropper, vodja poslovnih inovacij pri ABI; Robert Steinböck iz Volkswagnovega oddelka za storitve električne mobilnosti MOON ter Thomas Liebhardt iz okrožja Werksviertel-Mitte.

»Okrožje Werksviertel nam nudi popolne pogoje za oblikovanje neke vrste učnega laboratorija, kjer bomo v tesnem sodelovanju z 'naseljenci' zanje razvili celostno ponudbo mobilnosti,« je svoje navdušenje nad projektom opisala Lisa Füting.

small text

heading

text

button
Upravljanje funkcij Audi e-tron na daljavo s pametnim telefonom.
Audi e-tron na dvorišču pred živo pobarvano zgradbo
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik