Trajnostni do najmanjše podrobnosti

Pri znamki Audi stremimo k temu, da bi postali vodilni proizvajalec ogljično nevtralnih premijskih vozil, zato optimiziramo vse člene v svoji vrednostni verigi. Predstavljamo pregled ključnih izboljšav in pobud na področju trajnostnega razvoja.

30.05.2024 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Raziskave in razvoj

 

Audi je na poti velike preobrazbe. V naslednjih petih letih želimo zmanjšati svoj ogljični odtis za približno 30 odstotkov, do leta 2050 pa postati ogljično nevtralni. K cilju razogljičenja prispeva dosledna elektrifikacija naše flote vozil. 

Oddelek za raziskave in razvoj si trenutno prizadeva, da bi do leta 2025 na ceste poslali približno 30 elektrificiranih modelov, ki naj bi predstavljali okoli 40 odstotkov prodaje. 

Poleg električnih vozil stavimo tudi na priključne hibride, v prihodnje pa tudi na pogonski sistem h‑tron na gorivne celice. Raziskave in razvoj na področju gorivnih celic potekajo v kompetenčnem centru v Neckarsulmu, ki je prevzel vodilno vlogo v skupini Volkswagen.

Video title

“quote”

“quote”

Avtomobilska vrednostna veriga

Po zaslugi blagih hibridnih sistemov tudi vozila z motorji na notranje zgorevanje izpuščajo manj ogljika kot v preteklosti. Ko voznik spusti stopalko za plin, sistem za upravljanje pogona izbere eno od dveh možnosti: odvisno od vozne situacije in izbranega voznega profila v sistemu "Audi drive select" vozilo pridobiva energijo ali pa drsi z ugasnjenim motorjem.


Naša vizija je, da bi premijska mobilnost postala enostavna in hkrati trajnostna v vseh fazah; od nakupa avtomobila do njegove uporabe ter vse do nadaljnje prodaje.

 

V infografiki avtomobilske vrednostne verige prvi člen predstavljata črki RD, ki pomenita raziskave in razvoj (Research & Development).

small text

heading

text

button

Dobava


Pri znamki Audi ne izboljšujemo le lastnih procesov, ampak podpiramo tudi trajnostno ravnanje naših poslovnih partnerjev. Zavedamo se svoje odgovornosti do okolja in družbe, zato želimo sodelovati le s partnerji, ki razmišljajo in ravnajo enako. To ne vključuje le varstva okolja, temveč tudi pravice zaposlenih. Obvezna trajnostna ocena beleži in nadzoruje, kako uspešni so naši dobavitelji pri upoštevanju smernic.

Z obsežno elektrifikacijo flote vozil se je povečal delež izpustov ogljika, ki nastanejo v dobavni verigi in med proizvodnjo. Zato skupaj z dobavitelji razvijamo ukrepe za zmanjšanje izpustov CO2. Pri tem se osredotočamo na surovine, ki so še posebej energetsko intenzivne, kot so aluminij in jeklo ter sestavni deli baterij.

Avtomobilska vrednostna veriga

Spoštovanje in varovanje človekovih pravic sta pri znamki Audi vedno na prvem mestu, zlasti v dobavnih verigah. Naši ukrepi so osredotočeni na tista področja, kjer analize kažejo visoka tveganja za negativne vplive. Eden glavnih izzivov, s katerimi se sooča električna mobilnost, je trajnostno pridobivanje potrebnih surovin.

 

Drugi člen avtomobilske vrednostne verige je dobava (prvi P za Procurement), tretji člen proizvodnja (drugi P za Production).

small text

heading

text

button

Proizvodnja

Pri znamki Audi že desetletja nadgrajujemo proizvodnjo z inteligentnimi, digitalno povezanimi tehnološkimi rešitvami. Osnova okolju prijazne proizvodnje so sistemi za upravljanje okolja in energije, ki jih postopoma uvajamo že od leta 1995. Ti sistemi nam pomagajo uresničevati cilj okoljskega programa Mission:Zero: proizvodnjo z najmanjšim možnim vplivom na okolje.

Vsi proizvodni obrati znamke Audi imajo ambiciozne cilje in postopoma izboljšujejo vrednosti ključnih okoljskih kazalnikov, kot so izpusti CO₂, energija, voda, organska topila (VOC) in odpadki. Ključno vlogo pri tem imata delujoče krožno gospodarstvo in zmanjševanje porabe energije.

Do leta 2025 naj bi vse Audijeve tovarne dosegle ogljično nevtralno proizvodnjo. Kot vzor služi tovarna v Bruslju, ki je od leta 2018 prva certificirana ogljično nevtralna proizvodnja velikega obsega na svetu v premijskem segmentu.

Proizvodnja

Tovarna Audi v Bruslju je od leta 2018 prva certificirana ogljično nevtralna proizvodnja velikega obsega na svetu v premijskem segmentu.

Pri znamki Audi že desetletja nadgrajujemo proizvodnjo z inteligentnimi, digitalno povezanimi tehnološkimi rešitvami. Osnova okolju prijazne proizvodnje so sistemi za upravljanje okolja in energije, ki jih postopoma uvajamo že od leta 1995. Ti sistemi nam pomagajo uresničevati cilj okoljskega programa Mission:Zero: proizvodnjo z najmanjšim možnim vplivom na okolje.

Vsi proizvodni obrati znamke Audi imajo ambiciozne cilje in postopoma izboljšujejo vrednosti ključnih okoljskih kazalnikov, kot so izpusti CO₂, energija, voda, organska topila (VOC) in odpadki. Ključno vlogo pri tem imata delujoče krožno gospodarstvo in zmanjševanje porabe energije.

Do leta 2025 naj bi vse Audijeve tovarne dosegle ogljično nevtralno proizvodnjo. Kot vzor služi tovarna v Bruslju, ki je od leta 2018 prva certificirana ogljično nevtralna proizvodnja velikega obsega na svetu v premijskem segmentu.

 

 

Video title
Avtomobilska vrednostna veriga

Četrti člen avtomobilske vrednostne verige označuje črka M za marketing, peti člen črka A za poprodajne storitve (Aftersales).

 

Marketing

V prihodnosti bo znamka Audi polovico svojega marketinškega proračuna namenila temam, povezanim z električno mobilnostjo. Kupcem želimo zagotoviti še bolj čustveno izkušnjo, razbliniti kakršne koli zadržke in vzbuditi navdušenje nad električnim pogonom. Eden od primerov takšnega marketinškega pristopa je podkast 'The Future is Electric'. Trenutno se predvaja druga sezona, ki je leta 2019 prejela nagrado World Media Award v kategoriji avtomobilizma.

Znamka Audi ni vodilna le na digitalnih kanalih, ampak razvija tudi konkretne trajnostne koncepte za prihodnost prodaje. Audi Brand Experience Center na münchenskem letališču od jeseni 2019 dokazuje, da se gospodarstvo in ekologija ne izključujeta. Stavba je prikaz najsodobnejše energetske in gradbene tehnologije ter ima multiplikativne učinke – kot mednarodni center za usposabljanje ali prostor za prireditve.

"
Tovarna Audi v Bruslju je od leta 2018 prva certificirana ogljično nevtralna proizvodnja velikega obsega na svetu v premijskem segmentu.
"

Poprodajne storitve

Električna mobilnost prinaša nove izzive tudi za trgovce in avtomobilske servise. Poleg menjave olja in svečk morajo mehatroniki zdaj med drugim obvladati tudi visokonapetostno tehnologijo. Audi svoje pooblaščene servise pri prehodu na električno mobilnost podpira z inovativnimi koncepti usposabljanja.

Zaposleni se lahko s pomočjo usposabljanj v navidezni resničnosti na varen in realističen način spoznajo s tehnologijami, kot so visokonapetostne baterije. Na tako imenovanih procesnih usposabljanjih se korak za korakom naučijo, kdaj in kako zamenjati preklopno enoto ali baterijski modul. Prednosti takšnih usposabljanj so jasne: Audi jih lahko izvaja po vsem svetu, s čimer zagotavlja učinkovito, hitro in kakovostno uvedbo svojih e-vozil na trg, saj so tehniki že ob prihodu novega modela na trg nanj optimalno pripravljeni.

 

Recikliranje

Pri načrtovanju in izdelavi vozil ne skrbimo le za varčevanje s surovinami, temveč spodbujamo tudi recikliranje in ponovno uporabo v skladu s konceptom krožnega gospodarstva. Zato smo z zunanjimi partnerji vzpostavili celovito mrežo za vračanje vozil. Uporabljeni materiali, na primer plastika, so jasno označeni, kar omogoča enostavno prepoznavanje.

Avtomobilska vrednostna veriga

Naše modele običajno zasnujemo tako, da jih je mogoče hitro in preprosto razstaviti. Ko se vozilo vrne v uradni zbirni center, se izprazni in razstavi. Za optimizacijo celotnega postopka razstavljanja smo skupaj z drugimi proizvajalci vozil razvili podatkovno zbirko IDIS (International Dismantling Information System). IDIS vsebuje navodila za posamezne tipe vozil, ki omogočajo strokovno in okolju prijazno obdelavo. Vključuje informacije o praznjenju avtomobilskih tekočin, nevtralizaciji zračnih blazin in zategovalnikov varnostnih pasov ter razstavljanju sestavnih delov, ki vsebujejo škodljive snovi, kot so akumulatorji. Rezervoarji za tekočine, radiatorji in posode za olje so zasnovani tako, da jih je mogoče enostavno in popolnoma izprazniti. Poleg tega količino odpadkov v delavnicah zmanjšujejo ukrepi, kot so izogibanje dolgotrajnemu dolivanju olj ter intervali vzdrževanja, prilagojeni načinu vožnje in pogojem delovanja vozila.

Šesti člen vrednostne verige označuje črka R, ki predstavlja recikliranje (Recycling).

Rabljene sestavne dele in montažne sklope, kot so motorji, menjalniki, osi, zaganjalniki, elektronski deli in številne druge komponente, nato obnovimo. S tem varujemo okolje, hkrati pa kupcem ponujamo stroškovno ugodno možnost zamenjave sestavnega dela z recikliranim nadomestnim delom.

Kaj je vrednostna veriga?

"Vrednostna veriga predstavlja vse dejavnosti, ki jih podjetje izvaja za oblikovanje, proizvodnjo, prodajo, dostavo in podporo svojih izdelkov ali storitev."

- Michael E. Porter, ameriški ekonomist

 

Vrednostna veriga predstavlja proizvodne faze kot organizirano zaporedje dejavnosti, ki ustvarjajo vrednost, uporabljajo surovine in so povezane v procese. Koncept je leta 1985 prvič predstavil ameriški ekonomist Michael E. Porter, ki pravi, da je vrednostna veriga skupek dejavnosti, ki jih podjetje izvaja za oblikovanje, proizvodnjo, prodajo, dostavo in podporo svojih izdelkov ali storitev.

Vrednostna veriga prikazuje pot, ki jo izdelek prehodi skozi različne faze, od nastanka do končne uporabe. Opisuje različne naloge, kot so razvoj, nabava in proizvodnja vse do prodaje in poprodajnih storitev. V praksi se vrednostna veriga uporablja za analizo dejavnosti podjetja in je pomembno metodološko orodje.

 

 

Video title

Krožno gospodarstvo
Krožno gospodarstvo

Audi sledi viziji krožnega gospodarstva

Audi vrednoti in spremlja različne pristope za izvajanje zaprtih zank v okviru vrednostne verige avtomobilske industrije. Preberite, kako se v družbi Audi uresničuje krožna ekonomija.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik