življenjski slog 30.08.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
S filmom The Gray Man sta ustvarjalca vdihnila novo življenje v žanr vohunskega trilerja, znamka Audi pa je k akciji prispevala z dvema povsem električnima modeloma e-tron. Podali smo se v zakulisje produkcije.
3.08.2022 Avtor: Benjamin Seibring Fotografije: Paul Abell/Netflix © 2022
Med snemanjem prizorov v notranjosti je nadzor nad vozilom Audi Q4 e-tron Sportback prevzel profesionalni kaskader – s pomočjo posebne naprave, nameščene na streho avtomobila*.
Agenti, ki skačejo po drvečih avtomobilih, eksplozije, zasledovanja pri visokih hitrostih, hitri rezi … The Gray Man že v samem napovedniku obljublja zelo razburljive trenutke z zvezdniško zasedbo. Toda naj vas to ne prelisiči, prvi vtisi so lahko varljivi. Čeprav je v ospredju zabava z veliko začetnico, režiserski dvojec Joe in Anthony Russo poudarja, da se pod površjem zgodbe skriva drugačen, osvežen pristop k žanru vohunskega trilerja. Na to opozarjajo že drobne podrobnosti, kot sta način govora in govorica telesa Ryana Goslinga v vlogi naslovnega junaka.
Prav tako je zgovorna izbira vozil v stranskih vlogah, saj avtomobilski člani zasedbe nastopajo v ključnih trenutkih filma. Znamka Audi je igralcem priskrbela povsem električne modele družine e-tron in tako prispevala k inovativnemu pristopu k pripovedi. Modeli e-tron niso opremljeni z namišljenim orožjem, ampak navdušijo kar s svojimi resničnimi lastnostmi – zmogljivostjo in pospeški.
Znamka Audi in film The Gray Man sta pionirja nove dobe. Poigravata se s klišeji filmov o razvpitih tajnih agentih in njihovih avtomobilih in jih tudi uspešno presežeta. Mačistični vohuni in nebogljene dame v stiski so stvar preteklosti, zdaj so vohunke emancipirane in enakopravne. Za uspeh prav tako ne zadostuje več brezglavo hitra vožnja, ta mora zdaj postati pametna in prefinjena.
Za avtomobile v filmski uspešnici The Gray Man je poskrbel Steve Taylor, Avstralec z več kot tridesetimi leti izkušenj v filmski panogi. Kot skrbnik za akcijska vozila je odgovoren za to, da se junaški avtomobili brezhibno vključijo v filmsko vesolje in v akcijskih prizorih naredijo prepričljiv vtis.
“quote”
“quote”
Steve Taylor, skrbnik za akcijska vozila pri filmu The Gray Man
Filmska ekipa je poleg klasičnih modelov, kot je Audi RS 7 Sportback, izbrala tudi električna Audi RS e-tron GT in Audi Q4 e-tron Sportback. “Brata Russo sta imela dobro izdelano predstavo o likih in njihovem načinu igre, pa tudi seveda o vozilih, ki jih bodo potrebovali na svojih misijah,” se spominja Steve Taylor. S tem v mislih se je sestal s scenografi in producenti ter se z njimi pogovoril o tem, kaj bi lahko dosegli z vozili, zlasti z električnimi modeli. “Pri snemanju avtomobilov v akcijskih prizorih sodeluje veliko ljudi. Koordinator kaskaderjev se sestane z režiserjem in pripravi osnovni načrt gibanja vozila. Potem sem na vrsti jaz," pove Taylor o trenutku, ko s svojo ekipo začne pripravljati vozila, da bodo lahko prikazala, kar se od njih pričakuje.
Modeli, izbrani za filmske prizore, so že vnaprej prilagojeni za potrebe snemanja. “Za snemanje filmov ni preprostega ali sistematičnega recepta,” pravi Taylor. K želenim rezultatom pripomorejo prilagodljivost, smisel za improvizacijo in seveda tudi ustvarjalnost.
Notranjosti vozila Audi Q4 e-tron Sportback ni bilo treba spreminjati, kot se pogosto dogaja. Strokovna ekipa je morala v tesnem sodelovanju z družbo Audi izklopiti le funkcije pedalov in originalnega volana. Tako so se lahko vsi pred in za kamero popolnoma osredotočili na snemanje.
Vse to je botrovalo po meri izdelani “kabini na nosilcu” (angl. pod-car-rig), ki so jo pritrdili na streho modela Audi Q4 e-tron Sportback in je odigrala ključno vlogo pri snemanju filma The Gray Man. Naprava spominja na dirkalni sedež, ki vozniku omogoča, da s strehe upravlja vozilo. “S takšno opremo se odprejo povsem nove možnosti za posnetke notranjosti avtomobila,” pove Taylor. Notranjosti modela Audi Q4 e-tron Sportback zato ni bilo treba izdelati na novo, vse, kar so potrebovali, je bila ekipa strokovnjakov, ki je v tesnem sodelovanju s podjetjem Audi izklopila funkcije pedalov in originalnega volana. Tako so se lahko vsi pred in za kamero osredotočili na snemanje prizora. “Zaradi tega smo lahko s kamero naredili tudi 360-stopinjski posnetek notranjosti in tako posneli dogajanje z novih perspektiv, kar je še dodatna prednost” doda Taylor.
Pripravljen na naslednji prizor: poleg dveh modelov e-tron se v filmu The Gray Man pojavi tudi Audi R8 V10.
Ekipno delo pri Netflixovi produkciji filma The Gray Man: režiserja Joe in Anthony Russo (na sliki levo in desno) ter Henrik Wenders, vodja marketinga znamke Audi (v sredini).
“Quote”
Kai Mensing, odgovoren za promocijsko prikazovanje izdelkov pri podjetju Audi
Kljub vsemu pa Steve Taylor ne verjame, da bi lahko električna vozila kaj kmalu izrinila visoko-oktanske akcije s filmskih platen: “Evropa je pri prehodu na električno mobilnost precej dlje kot ZDA ali Avstralija.” Čeprav se mu zdi uporaba modela, kot je Audi Q4 e-tron Sportback, pravilna in morda celo pogumna poteza, prizna, da ni šlo povsem brez izzivov. Med njimi je bila na primer zvočna kulisa električnega modela, ki je v primerjavi z motorjem z notranjim zgorevanjem povsem drugačna. Nekateri zvoki, značilni za modele e-tron, še niso na voljo v studijskih arhivih in so bili skrbno dodani v postprodukciji. Kai Mensing, ki je v podjetju Audi zadolžen za promocijsko prikazovanje izdelkov, te izzive vidi kot odraz resničnega življenja: “Navsezadnje je celotna družba sredi procesa preobrazbe.” Mensing verjame, da je vključevanje električne mobilnosti tam, kjer je smiselna, priložnost za spodbujanje sprememb v načinu razmišljanja tako filmskih ustvarjalcev kot občinstva. “Pri znamki Audi želimo prehod na nove oblike mobilnosti prenesti na zaslone in ga približati milijonski množici filmskih obiskovalcev.”
*Ne poskušajte sami. Ne vozite s pripomočki ali neprimernimi dodatki. To lahko privede do poškodb ali smrti. Gre za profesionalne voznike na zaprtem prizorišču.
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.