življenjski slog 30.08.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
11.08.2023 Avtor: Bernd Zerelles Fotografije: Piotr Kożuch, Christian Künstler, Rouven Steinke
Že od otroštva strasten jadralec – in prav tako strasten oblikovalec vozil, že skoraj desetletje določa oblikovalski slog znamke Audi. Njegov svet zaznamujejo oblike, tiste, po katerih se premika, in tiste, ki jih ustvarja. Oblike plovil, ki elegantno drsijo po gladini, in oblike vozil, ki se učinkovito prebijajo skozi veter. Vprašanje se torej glasi: ali Marc Lichte svoje življenje posveča estetiki ali učinkovitosti? "Ne gre za dilemo med enim in drugim. Zadovoljen sem šele, ko se oboje združi v popolnost. Pri jadranju je učinkovitost ključna. Jadram samo s hitrimi jadrnicami, zelo hitrimi. Toda moje jadrnice morajo vedno biti tudi izjemno estetske. To velja tudi za Audi: ena od temeljnih vrednot znamke je učinkovitost, hkrati pa tudi vrhunska estetika."
Z Marcom Lichtejem smo se srečali v oblikovalskem studiu oddelka Audi Design v Ingolstadtu tik pred Kielskim tednom, enim izmed največjih jadralskih dogodkov na svetu. Kielska fjordska obala je bila dolga leta domače pristanišče Marca Lichteja, letos pa bo na regati tekmoval s svojo novo desetmetrsko prekomorsko jadrnico. Pozneje se bo sestal še z dr. Monijem Islamom, vodjo razvoja aerodinamike in aeroakustike pri znamki Audi, kljub polnemu urniku pa si je vzel čas za pogovor o oblikovanju plovil in vozil, o učinkovitosti, pretoku zraka, aerodinamiki – in seveda o popolnosti. To je namreč tisto, kar žene Marca Lichteja: čim bolj se približati popolnosti. "Učinkovitost v paru z vrhunsko estetiko," nadaljuje Lichte. "Učinkovitost zahteva optimizacijo do zadnje podrobnosti," poudari in ne pušča nobenega dvoma, da tu ni prostora za kompromise. Marc Lichte je človek velikih pričakovanj. Do samega sebe. Do estetike. Do učinkovitosti. Do vsega, kar ustvari, in vsega, kar ga obdaja.
“quote”
“quote”
Marc Lichte
Marc Lichte je že pri osmih letih optimiziral tekmovalni čoln, ki mu ga je dodelil klub: s kitom je zgladil robove na krmi in ga pobarval po svoji zamisli. To prakso je nadaljeval tudi z vsako naslednjo jadrnico, s katero je jadral: "Vsako jadrnico optimiziram do zadnje podrobnosti. Vedno," poudari. Pri tem ne pristaja na kompromise. Na svoji novi jadrnici je Lichte prilagodil celo drog za zastavo, ki je običajno izdelan iz plastike, ojačane s steklenimi vlakni, aluminija ali nerjavečega jekla in je tehnično precej nepomemben, zdaj pa je izdelan iz karbona na aerodinamično optimalen način. Zaradi učinkovitosti: "Želim si lahke jadrnice," in zaradi estetike: "Sama jadrnica je bele barve, vsi deli na krovu pa so črni. Prav vsi!" Marc Lichte se vsaki podrobnosti posveča s popolno predanostjo.
Aerodinamiki pri znamki Audi so se domislili inovativne rešitve, tako imenovanih "zračnih zaves" ob straneh sprednjega dela avtomobila; to so dovodi zraka, ki zrak usmerjajo v kolesna ohišja in tako optimizirajo zračni tok. Marc Lichte: "Ta iznajdba iz vetrovnika je genialna aerodinamična podrobnost. Uporabljamo jo pri oblikovanju vseh naših električnih vozil. Gre za ključno značilnost, ki sporoča, da je vozilo učinkovito."
V zelo zgodnji fazi razvoja novega vozila oblikovalci znamke Audi v vetrovniku preizkusijo modele z različnimi sorazmerji. Model z najboljšim količnikom zračnega upora gre v serijsko proizvodnjo. Temu pravijo "aerostetika": estetika, ki se razvije v vetrovniku.
“Quote”
Lichte, odličen jadralec, pove, da je tudi obliko plovila seveda mogoče optimizirati tako, da omogoča najboljši možni tok zraka. "Pri razvoju vozil uporabljamo vetrovnik, pri razvoju učinkovitih plovil pa posebne bazene." Oblikovalec pozna podobnosti med dobrim oblikovanjem plovil in dobrim oblikovanjem vozil. "Osnova dobrega designa so sorazmerja, tako pri jadrnicah kot avtomobilih."
Kakšna je po mnenju Lichteja idealna oblika jadrnice? Bolj ko je trup raven, bolj je estetski, biti mora izjemno vitek, z majhnim volumnom v sprednjem delu, poudarkom na najširši točki in definiranim zadnjim robom na krmi. "Biti mora harmoničnega videza," pravi Lichte in dodaja: "Pri avtomobilih ni bistveno drugače. Ploski avtomobil je bolj učinkovit, aerodinamičen. Izrazite linije ustvarjajo lepo obliko. Aerodinamični pretok mora čim dlje ostati ob straneh in na strehi vozila, na zadnjem delu pa se čim bolj izrazito prelomiti." Dolžina določa hitrost, tako pri obliki vozila kot plovila.
Preden se Marc Lichte odpravi na sestanek s strokovnjakom za aerodinamiko, mu postavimo še zadnje vprašanje: Kako narediti učinkovitost bolj estetsko? "Moja filozofija je: če sta oblika in funkcija – in funkcija vključuje dobro aerodinamiko – v popolni harmoniji, je to dober design. Oblika sledi funkciji. To je tisto, kar nas žene pri znamki Audi."
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.