Poudarek na vseh udeležencih v prometu
"V Evropi organizacija za varstvo potrošnikov Euro NCAP deluje kot gonilna sila pri razvoju varnosti za vse udeležence v prometu," pravi Birgit Arneth, vodja razvoja pasivne varnosti in zaznavanja nesreč. Ukvarja se s področjem medsebojnega delovanja senzorjev za zaznavanje nesreč in pravočasne aktivacije sistemov za zadrževanje potnikov – kot so zračne blazine in varnostni pasovi – v primeru trka, pa tudi s strategijami za zaščito najbolj ranljivih udeležencev v prometu, kot so pešci in kolesarji.
"Na varnost pešcev v Evropi so v zadnjih 20 letih pomembno vplivale tako zakonodaja in pobude organizacij, kot tudi prizadevanja avtomobilskih proizvajalcev," poudarja Birgit Arneth. "O pozitivnih učinkih pričajo študije dejanskih nesreč in statistični podatki: število smrtnih žrtev med pešci v Evropi se je od uvedbe zahtev zmanjšalo za skoraj dve tretjini. Že ta podatek nam pove, kako pomembno je delo na področju varnosti pešcev." Še bolj jasno pa to postane ob primerjavi z deli sveta, kjer so zahteve za varnost peščev manj stroge ali pa jih sploh ni, kot je na primer Severna Amerika. Tam številke naraščajo, kot kažejo podatki do leta 2021. Po podatkih IIHS se je število smrtnih žrtev med pešci v prometnih nesrečah od leta 2009, ko je bilo najnižje doslej, povečalo za 80 odstotkov in predstavlja 17 odstotkov vseh smrtnih žrtev v prometu6.
"Evropske organizacije in proizvajalci avtomobilov so na tem področju že zelo zgodaj prevzeli pobudo in se osredotočili ne le na proizvodnjo varnih vozil, ampak tudi na ustvarjanje čimbolj varnega prometa," pravi Birgit Arneth. Ta pristop se ne posveča le varnosti potnikov, ampak tudi zmanjševanju škode za vse druge udeležence v nesreči.
V novem centru za varnost vozil znamke Audi za ustvarjanje čim boljše interakcije – ne le s pešci, temveč tudi z drugimi vozili – uporabljajo različne vrste ovir. "Tako imenovane deformabilne ovire nam omogočajo bolj realistično simulacijo scenarijev nesreč. Za razliko od trčenja v fiksni betonski blok, ki se ne premakne niti za centimeter, te strukture bolj realistično simulirajo trk z drugim vozilom," pojasnjuje Arneth. Tako lahko strokovnjaki ugotovijo, ali ima testno vozilo strukturne lastnosti, ki bi lahko škodovale drugim udeležencem v prometu.