Pospešujemo prehod na e-mobilnost

Z novim modelom Audi Q8 e-tron in razvojem premijske polnilne infrastrukture pri znamki Audi pospešujemo prehod na električno mobilnost. Pet strokovnjakov se spominja začetkov zgodbe o uspehu s strmo krivuljo učenja.

25.04.2023 Avtor: AUDI AG  Fotografije: Arhiv Audi

Kdaj vemo, da je nekaj uspeh, in kako prepoznati resnični napredek? "Da bi razumeli, kako velik napredek smo dosegli, moramo najprej pogledati nazaj na sam začetek in nato na današnji dan," pravi Aurel Vietoris. Vietoris pri znamki Audi vodi oddelek za preverjanje in potrjevanje alternativnih pogonov in ima veliko izkušenj z opravljanjem testnih voženj z električnimi avtomobili.

Ko Vietoris opisuje prve testne vožnje, dobite občutek, da se je doba električne mobilnosti začela šele pred manj kot desetletjem. "Leta 2016 smo opravili prve preizkuse z vozilom Audi e-tron, to je bilo za nas, zaposlene v tehničnem razvoju, zelo vznemirljivo obdobje. Vsak dan smo dosegali nove preboje," pove Aurel Vietoris in pogleda proti sodelavcu Christianu Bremu.

Tudi Brem, ki je odgovoren za potrjevanje alternativnih pogonov in je strokovnjak za vsa vprašanja v zvezi s polnjenjem električnih vozil, je v tistem času vozil testna vozila. "Takrat je bil to popolnoma nov svet," se spominja. Na eni strani vozilo z novo tehnologijo pogona, na drugi pa polnjenje, ki bo nadomestilo vsem dobro znan postopek točenja goriva. Polnilna infrastruktura še ni bila zares razvita, ni bilo digitalnih aplikacij, ki bi nudile pregled polnilnic za hitro polnjenje.

 

Testiranje kakovosti in združljivosti

Izčrpno testiranje kakovosti in združljivosti

Vozniki si želijo čim bolj hitro in enostavno napolniti vozilo ter se nemudoma vrniti nazaj na pot, ne glede na to, kaj poganja njihov avtomobil – bencin, dizelsko gorivo, plin ali elektrika. Kot pojasnjuje Brem, pri testnih vožnjah z električnimi modeli Audi – od prve generacije Audi e-tron do današnjega modela Audi Q8 e-tron – velja naslednje: "Zagotoviti želimo, da so vsi naši modeli združljivi z lokalnimi hitrimi polnilnicami na vseh trgih, kjer jih prodajamo, od Kitajske in Južne Koreje do Evrope, Južne Afrike in ZDA. Izziv predstavljajo različni standardi za vtičnice in sisteme polnjenja. Leta 2016 smo šele začenjali, najprej smo morali razviti postopke za testiranje polnjenja, pri zunanjih temperaturah od plus 50 do minus 30 stopinj Celzija, s prekinitvami in simuliranimi napakami, v različnih stanjih napolnjenosti – od izpraznjene do povsem napolnjene baterije. Naši preizkusi so bili in so še danes zares izčrpni, saj se zavedamo, kako neprijetno bi bilo za voznike, če ne bi mogli napolniti svojega avtomobila. Pametnemu telefonu bi morda še odpustili, če bi bil prevroč za polnjenje, avtomobilu pa ne."

"V primerjavi s svojim predhodnikom novi Audi Q8 e-tron še posebej jasno kaže, kako daleč smo prišli na področju polnjenja," pravi Aurel Vietoris. Pri tem misli predvsem na pametne funkcije polnjenja in pametno upravljanje baterije. Vietoris: "Naredili smo nekaj izboljšav, povečali smo na primer uporabno zmogljivost baterije, kar lahko omogoči večji doseg." Za udobje poskrbi tudi časovnik polnjenja, ki voznikom omogoča, da nastavijo točen čas odhoda. "To lahko storijo neposredno v vozilu ali z aplikacijo myAudi. Samodejni postopek polnjenja baterijo napolni do vnaprej nastavljene ravni čim bližje času odhoda. Poleg tega lahko s predhodnim klimatiziranjem nastavijo želeno temperaturo notranjosti vozila še pred odhodom," pojasnjuje Vietoris.

 

Video title

“quote”

“quote”

"
Pri svojem delu postavljamo temelje, ki bodo pomagali pri razvoju prihodnjih električnih avtomobilov znotraj celotne skupine Volkswagen.
"

Christian Brem, testni voznik pri družbi Audi

small text

heading

text

button

Audi postavlja merila celotni skupini

Strokovnost podjetja na področju električne mobilnosti dokazujejo tudi napredni procesi in standardi kakovosti pri razvoju in testiranju. Tu je podjetje Audi postavilo merila uspešnosti, ki služijo v dobro vseh znamk skupine Volkswagen, na primer z vzpostavitvijo načinov testiranja vozil na polnilnih postajah. Christian Brem: "Pri svojem delu postavljamo temelje, ki bodo pomagali pri razvoju prihodnjih električnih avtomobilov znotraj celotne skupine Volkswagen, ne glede na znamko ali tehnološko platformo."

Audi v zadnjih letih še naprej širi svojo ponudbo povsem električnih vozil z modeli Audi e-tron, Audi e-tron GT in Audi Q4 e-tron ter modeli Audi Q2 e-tron1 in Audi Q5 e-tron2 na kitajskem trgu. Uporaba sinergij znotraj skupine že vrsto let omogoča razvoj visokotehnoloških vozil, ki so prilagojena značaju posamezne znamke. Audi e-tron GT in Audi Q4 e-tron si pogonski platformi3 na primer delita z modeli znamk Porsche, Volkswagen, Seat in Škoda. Ta filozofija se bo nadaljevala tudi pri tehnoloških platformah³, kot je PPE (Premium Platform Electric) ali v prihodnosti SSP (Scalable Systems Platform), predvsem pa pri arhitekturah elektronike (E³), ki jih razvija CARIAD, hčerinsko podjetje skupine Volkswagen.

 

Audi Q8 e-tron

 

Mednarodni uspeh

Prvo povsem električno serijsko vozilo znamke Audi, Audi e-tron, je že izkoristilo prednosti sinergij znotraj skupine in je takoj postalo uspešnica. "Od predstavitve pred približno petimi leti smo na 99 trgih prodali več kot 150.000 vozil," pravi dr. Christiane Zorn, vodja produktnega marketinga pri družbi Audi. "Številke govorijo same zase in so dokaz naše velike zgodbe o uspehu." Na Norveškem je bil Audi e-tron najbolje prodajani osebni avtomobil leta 2020, v ZDA pa je prejel priznanje najboljšega avtomobila po mnenju portala Green Car Reports.

Audi Q8 e-tron, ki je od letos na voljo na izbranih trgih, želi te uspehe še preseči. Svojega predhodnika prekaša v številnih pomembnih pogledih. Doseg (merjen po WLTP) je večji za več kot 30 odstotkov – do 600 km4. Največja moč polnjenja z enosmernim tokom se je povečala na 170 kW, kar pomeni, da se lahko baterija vozila Audi Q8 e-tron v zgolj 31 minutah napolni z 10 na 80 odstotkov.

Električni pogonski sistem vozila Audi Q8 e-tron združuje najrazličnejša pričakovanja, ki jih imajo vozniki do SUV-ja višjega razreda, v celovit paket z visoko zmogljivostjo.

Osredotočenost na potrebe kupcev

Osredotočenost na potrebe kupcev

Prehod na električno mobilnost bo uspel le ob ustrezni rešitvi za polnjenje električnih vozil, zato pri širitvi polnilne infrastrukture ne smemo izgubljati časa. Vlade po vsem svetu vlagajo milijarde v javna polnilna omrežja, praktično vsak dan pa se širijo tudi novice o novih postajah za hitro polnjenje. V državah EU se je na primer število javno dostopnih polnilnih postaj med letoma 2015 in 2021 povečalo za 580 odstotkov. Nemška vlada je jeseni 2022 določila cilj, da bo do leta 2030 vzpostavila milijon javno dostopnih polnilnih mest. Po podatkih nemške zvezne agencije za omrežja je bilo v Nemčiji decembra 2022 več kot 63.500 polnilnih mest, od tega več kot 12.500 postaj za hitro polnjenje. Širitev polnilne infrastrukture je pomembna osnova za električno pobudo znamke Audi. V naslednjih petih letih bomo razširili svoj portfelj električnih vozil: od leta 2026 bomo na svetovne trge pošiljali le še nove električne modele, do leta 2027 pa bomo ponudili povsem električno vozilo v vseh ključnih segmentih. Glede na trenutne načrte bo takrat v ponudbi znamke Audi več kot 20 električnih modelov.

Kakšen napredek je znamka Audi dosegla na področju polnilne infrastrukture? "Od samega začetka smo se osredotočili na zahteve in potrebe naših kupcev," pravi Jens van Eikels, ki je pri družbi Audi zadolžen za področje polnjenja. "Kmalu po uvedbi modela Audi e-tron smo kupcem ponudili široke možnosti polnjenja njihovih avtomobilov: tako za polnjenje doma, vključno s ponudbo zelene električne energije, kot tudi za polnjenje na javnih polnilnicah." Od začetka leta 2023 smo s storitvijo Audi charging5 kupcem po vsej Evropi omogočili dostop do približno 400.000 javnih polnilnih mest ter do mreže hitrih polnilnic IONITY, skupnega podjetja, v katerem poleg podjetij Porsche in Audi sodeluje tudi skupina Volkswagen. Audi v sodelovanju s partnerskimi podjetji polnilno infrastrukturo širi tudi na Kitajskem in v ZDA.

Pomembna pa ni le količina, temveč tudi kakovost oziroma čim bolj pozitivna izkušnja s polnjenjem. Pri določenih modelih (npr. Audi Q8 e-tron) jo zagotavlja funkcionalnost "priključi in polni" (Plug & Charge6): ko se vozilo na kompatibilni polnilni postaji priključi na polnilni kabel, samodejno pride do avtorizacije in se začne polnjenje. Tudi plačilo se na koncu izvede samodejno. Ekipa Jensa van Eikelsa se je že posvetila tudi rešitvam dvosmernega polnjenja, ki bodo vse bolj pomembne v prihodnosti.

Poleg tega s polnilnimi središči Audi vzpostavljamo sodobne polnilne postaje s hitrimi polnilnicami z visoko močjo, ki jih lahko vozniki rezervirajo vnaprej, čas med polnjenjem pa preživijo v udobju luksuznega salona. "S polnilnimi središči Audi ustvarjamo premijsko izkušnjo polnjenja," pravi vodja oddelka Premium Charging Ralph Hollmig. Prva polnilna središča Audi delujejo že nekaj mesecev in so med vozniki e-vozil zelo priljubljena. "Še zlasti smo zadovoljni s podatkom, da se 70 odstotkov uporabnikov vrača na polnilno postajo, ki kaže na to, da so zadovoljni z izkušnjo polnjenja in vzdušjem v polnilnem središču," pravi Hollmig.

 

small text

heading

text

button

Dvosmerno polnjenje

Dvosmerno polnjenje

Pri dvosmernem polnjenju gre za vključitev električnega avtomobila v domače električno omrežje. Visokonapetostna baterija električnega avtomobila se polni prek domače stenske omarice, kot decentraliziran hranilnik energije pa elektriko vrača nazaj v hišo. Če ima lastnik hiše fotovoltaični sistem, električni avtomobil služi kot rezervno skladišče zelene energije, ki jo proizvede hiša. Ko sonce ne sije, vozilo shranjeno električno energijo vrača nazaj v hišo. Dvosmerno polnjenje, znano tudi kot polnjenje "od vozila do doma" (vehicle-to-home, V2H), ima velik potencial tako za zmanjšanje stroškov električne energije za uporabnika, kot tudi za povečanje stabilnosti omrežja.

“Quote”

 

 

Video title

Električni avtomobili za vrhunsko izkušnjo

Audijevim strokovnjakom iz razvoja in prodaje je uspelo pospešiti prehod na električno mobilnost z rešitvami po meri strank – z napredno zmogljivostjo, velikim dosegom po zaslugi odlične energetske učinkovitosti vozil, kot sta Audi Q8 e-tron ali Audi e-tron GT quattro, in izkušnjo polnjenja, ki ustreza visokim standardom znamke. "Zelo hitro smo pridobivali znanje," se spominja prvih korakov razvijalec Aurel Vietoris. Zahvaljujoč izkušnjam, ki smo jih pridobili na tej poti, lahko zdaj ponudimo resnično vrhunsko izkušnjo, tako v smislu vožnje kot polnjenja.

 

 

1 Audi Q2 e-tron: model proizvaja pridruženo podjetje SAIC Volkswagen Automotive Co. Ltd. Šanghaj (Kitajska) in je na voljo izključno na Kitajskem.
2 Audi Q5 e-tron: model proizvaja pridruženo podjetje SAIC Volkswagen Automotive Co. Ltd. Šanghaj (Kitajska) in je na voljo izključno na Kitajskem.
3 Modularna arhitektura vozil (v tehničnem žargonu "platforma") omogoča cenovno ugodnejšo izdelavo različnih izvedb električnih modelov.
4 Čas polnjenja baterije se lahko spreminja glede na različne dejavnike, kot so npr. temperatura okolice, uporaba drugih vtičnic za določeno državo ali uporaba funkcije predhodnega programiranja (npr. daljinskega upravljanja klimatiziranja vozila ali uporaba načrtovalnika poti za modele e-tron). Pri uporabi domačih vtičnic je moč polnjenja omejena s polnilnim sistemom e-tron. 
5 Storitev Audi charging predstavlja ponudbo družbe Volkswagen Group Charging GmbH (Elli), Mollstraße 1, 10178 Berlin.
6 Funkcionalnost Plug & Charge je mogoče uporabljati le s tarifo Audi Charging, vozilom Audi e-tron, ki podpira funkcionalnost Plug & Charge, in po predhodni aktivaciji v aplikaciji myAudi ter je na voljo le na združljivih polnilnih postajah. Družba Audi ne jamči za delovanje, razpoložljivost, zmogljivost polnjenja ali druge lastnosti polnilne infrastrukture. Glede na pogoje vašega podatkovnega paketa za mobilne naprave vam lahko ponudnik mobilne telefonije zaračuna dodatne stroške. 

 

 

 

 

“Quote”

Video title

Audi charging hub
Audi charging hub

Audi charging hub: prilagodljivo, trajnostno in priročno polnjenje

Pilotni projekt polnilnega središča Audi v Nürnbergu se je izkazal za zelo uspešnega, zato se zdaj vzpostavlja tudi v drugih nemških mestih. Samozadostna polnilna infrastruktura temelji na modularnih polnilnih zabojnikih, ki vsebujejo baterije druge življenjske dobe.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik