Osredotočenost na potrebe kupcev
Prehod na električno mobilnost bo uspel le ob ustrezni rešitvi za polnjenje električnih vozil, zato pri širitvi polnilne infrastrukture ne smemo izgubljati časa. Vlade po vsem svetu vlagajo milijarde v javna polnilna omrežja, praktično vsak dan pa se širijo tudi novice o novih postajah za hitro polnjenje. V državah EU se je na primer število javno dostopnih polnilnih postaj med letoma 2015 in 2021 povečalo za 580 odstotkov. Nemška vlada je jeseni 2022 določila cilj, da bo do leta 2030 vzpostavila milijon javno dostopnih polnilnih mest. Po podatkih nemške zvezne agencije za omrežja je bilo v Nemčiji decembra 2022 več kot 63.500 polnilnih mest, od tega več kot 12.500 postaj za hitro polnjenje. Širitev polnilne infrastrukture je pomembna osnova za električno pobudo znamke Audi. V naslednjih petih letih bomo razširili svoj portfelj električnih vozil: od leta 2026 bomo na svetovne trge pošiljali le še nove električne modele, do leta 2027 pa bomo ponudili povsem električno vozilo v vseh ključnih segmentih. Glede na trenutne načrte bo takrat v ponudbi znamke Audi več kot 20 električnih modelov.
Kakšen napredek je znamka Audi dosegla na področju polnilne infrastrukture? "Od samega začetka smo se osredotočili na zahteve in potrebe naših kupcev," pravi Jens van Eikels, ki je pri družbi Audi zadolžen za področje polnjenja. "Kmalu po uvedbi modela Audi e-tron smo kupcem ponudili široke možnosti polnjenja njihovih avtomobilov: tako za polnjenje doma, vključno s ponudbo zelene električne energije, kot tudi za polnjenje na javnih polnilnicah." Od začetka leta 2023 smo s storitvijo Audi charging5 kupcem po vsej Evropi omogočili dostop do približno 400.000 javnih polnilnih mest ter do mreže hitrih polnilnic IONITY, skupnega podjetja, v katerem poleg podjetij Porsche in Audi sodeluje tudi skupina Volkswagen. Audi v sodelovanju s partnerskimi podjetji polnilno infrastrukturo širi tudi na Kitajskem in v ZDA.
Pomembna pa ni le količina, temveč tudi kakovost oziroma čim bolj pozitivna izkušnja s polnjenjem. Pri določenih modelih (npr. Audi Q8 e-tron) jo zagotavlja funkcionalnost "priključi in polni" (Plug & Charge6): ko se vozilo na kompatibilni polnilni postaji priključi na polnilni kabel, samodejno pride do avtorizacije in se začne polnjenje. Tudi plačilo se na koncu izvede samodejno. Ekipa Jensa van Eikelsa se je že posvetila tudi rešitvam dvosmernega polnjenja, ki bodo vse bolj pomembne v prihodnosti.
Poleg tega s polnilnimi središči Audi vzpostavljamo sodobne polnilne postaje s hitrimi polnilnicami z visoko močjo, ki jih lahko vozniki rezervirajo vnaprej, čas med polnjenjem pa preživijo v udobju luksuznega salona. "S polnilnimi središči Audi ustvarjamo premijsko izkušnjo polnjenja," pravi vodja oddelka Premium Charging Ralph Hollmig. Prva polnilna središča Audi delujejo že nekaj mesecev in so med vozniki e-vozil zelo priljubljena. "Še zlasti smo zadovoljni s podatkom, da se 70 odstotkov uporabnikov vrača na polnilno postajo, ki kaže na to, da so zadovoljni z izkušnjo polnjenja in vzdušjem v polnilnem središču," pravi Hollmig.