E-mobilnost 1.08.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
25.10.2022 Avtor: AUDI AG Fotografije: Arhiv Audi
Če vas zanima, kaj bo prinesla prihodnost, se lahko poskusite zazreti v kristalno kroglo in upate, da vam razkrije podobo stvari, ki prihajajo. Za bolj realističen vpogled v prihodnost avtomobilov pa si oglejte konceptna vozila. Pri znamki Audi želimo s konceptnimi vozili prikazati, kakšni avtomobili nas čakajo v bližnji in daljni prihodnosti. Konceptno vozilo Audi A6 Avant e-tron1 je polno podrobnosti, ki bodo kmalu našle pot v serijsko proizvodnjo, kaj vse je mogoče v bolj oddaljeni prihodnosti, pa je prepričljivo pokazal koncept Audi grandsphere1.
V obeh konceptnih vozilih – Audi A6 Avant e-tron1 in Audi grandsphere1 – je jasno izražen genski zapis znamke Audi, ki določa, kakšen videz, kakšne lastnosti in kakšen vozni občutek bodo imeli naši avtomobili. Na vse te lastnosti vplivajo stvari, kot so visoka kakovost v notranjosti, značilna vodljivost, ki izvira iz prečne in vzdolžne dinamike, in lastnosti krmiljenja, ki vsem našim vozilom dajejo prepoznaven pečat. Audijeva DNK bo določala značilen občutek vožnje tudi v avtomatiziranih modelih prihodnosti. Slogan Vorsprung durch Technik (“Prednost je v tehniki”) bo mogoče občutiti v prav vsaki vožnji.
Že prvi utrinek konceptnega vozila Audi A6 Avant e-tron1 vzbudi željo, da bi se prihodnost začela takoj in da bi ta elegantna oblika mobilnosti postala resničnost. Toda kupci bodo morali na začetek prodaje serijske različice še malo počakati.
Obljubimo pa lahko nekaj: čas bo minil v velikem pričakovanju vozila, ki bo eden prvih modelov znamke Audi v segmentu C, zgrajen na novi tehnološki osnovi Premium Platform Electric (PPE). Platforma na novo določa pojem "premium" in tisto, kar odlikuje vozilo polne velikosti. Konceptno vozilo razkriva, kaj lahko v bližnji prihodnosti pričakujemo pri električnih vozilih znamke Audi.
“quote”
“quote”
Konceptno vozilo Audi A6 Avant e-tron1 uporablja projektorje za aktivno komunikacijo s svojo okolico in voznikom.
Estetika združena z varnostjo: konceptno vozilo Audi A6 Avant e-tron1 z LED-projekcijami na tleh pozdravi svoje potnike. Te projekcije so več kot samo paša za oči – delujejo tudi kot komunikacijski elementi. Simboli, ki se rišejo na cestno površino, lahko na primer opozorijo kolesarje, da se odpirajo vrata vozila. Z isto tehnologijo se na cestno površino ob zavijanju izrišejo tudi dinamični smerniki.
Pomembno je videti in biti viden: naslednja generacija digitalnih matričnih LED-žarometov lahko s projekcijami voznega pasu in orientacijske luči na cesto pred vozilo prispeva k večji varnosti. Obenem pa sprednji žarometi cesto jasno in krepko osvetlijo. Inteligentni nadzor osvetlitve se samodejno odziva na razmere v prometu, na vreme in na okolico.
Tanki žarometi, zaprt enodelni okvir mreže hladilnika: model Avant1 je v hipu prepoznaven kot Audi na električni pogon.
Nadvse tanki digitalni matrični LED-žarometi konceptnega vozila Audi A6 Avant e-tron1 omogočajo več kot samo osvetljevanje cestišča. Projektorji so postavljeni tudi še nižje na sprednjem delu vozila. Če bi voznik vozilo med polnjenjem parkiral ob steno, bi si lahko čas krajšal z igranjem vgrajene videoigre, ki bi se projicirala na steno pred njim. Videoigra je bila izdelana posebej za predstavitveno vozilo in služi kot prikaz, kakšne digitalne funkcije bi bile lahko na voljo v prihodnjih modelih Audi. Pod žarometi so markantne, nizko postavljene odprtine za dovod zraka v obliki obrnjene črke U za hlajenje pogona, baterije in zavor.
Značilnost vsakega modela Avant, ki ga izdela podjetje Audi: športni značaj z oblikovalskimi potezami, ki pritegnejo pogled in zadržijo pozornost.
Konceptno vozilo Audi A6 Avant e-tron1 je zelo poseben Avant. Če se mu približate od strani, boste najprej opazili oblikovno posebnost: profil vzdolž podvozja vozila spominja na letalsko krilo. Oblika krila bo tipična značilnost vseh serijsko proizvedenih električnih modelov podjetja Audi. Med oblikovnimi posebnostmi so tudi digitalni OLED-elementi najnovejše generacije, ki na zadnjem delu omogočajo tridimenzionalni svetlobni trak.
Konceptno vozilo Audi A6 Avant e-tron1 s svojimi elegantnimi linijami piše novo poglavje v zgodbi o uspehu modelov Audi Avant.
Audi oblikuje zelo čustvene avtomobile z izjemnim slogom, ne glede na to, ali si jih ogledujemo od spredaj, od zadaj, od strani ali od zgoraj. Za streho konceptnega vozila Audi A6 Avant e-tron1 se zdi, kot da bi lebdela v zraku. Deloma je to posledica strešnega spojlerja, ki teče vzdolž steklene strehe od stebrička A do poševnega stebrička C. Odlikuje pa jo tudi zelo dobra aerodinamika – predstavitveno vozilo ima izvrsten količnik zračnega upora. Tudi po njeni zaslugi ima konceptno vozilo Audi A6 Avant e-tron1 doseg do 700 kilometrov po standardu WLTP. To razdaljo doseže z visokozmogljivo baterijo, ki jo je mogoče tudi zelo hitro napolniti: samo 10 minut potrebuje, da se napolni z dovolj energije za približno 300 kilometrov.
Družbi Audi in Volkswagen se pri razvoju platforme za vozila in programske opreme za električna vozila zanašata na modularni interni razvoj, ki omogoča, da se lahko uporabljata za več vozil in modelov.
Premium Platform Electric (PPE) je prilagodljiv koncept za vozila, ki so najmanj velikosti trenutnega modela Audi A4, in je osnova za različne tipe karoserij, kot so klasični modeli Sportback ali Avant in tudi SUV-ji v različnih segmentih vozil. Toda to ni vse. Platforma omogoča širšo notranjost in spreminja način, kako potniki doživljajo prostor. Nenazadnje pa PPE prinaša tudi oblikovalsko podlago za avtomatizirano vožnjo.
Enotna arhitektura programske opreme se lahko uporablja kot modularna rešitev za vsako vozilo, ki si deli platformo, in je lahko popolnoma prilagojena zahtevanemu razponu funkcij.
V razvojni fazi se inženirji najprej ukvarjajo z arhitekturo elektronike, šele nato se lotijo strojne opreme. Programska oprema, ki jo razvija CARIAD – neodvisno podjetje avtomobilske programske opreme znotraj skupine Volkswagen – je zasnovana tako, da vozniško izkušnjo dvigne na novo raven.
Del arhitekture programske opreme znotraj celotne skupine je tudi razvojna rešitev E3, v različici 1.2 za PPE. Zanjo velja, da je ključna tehnologija pri prehodu v tehnološko podjetje, ki temelji na programski opremi, in bo med drugim omogočala nov informacijsko-zabavni sistem in brezžične posodobitve.
Naslednja različica E3 2.0 bi morala biti nared za uporabo od leta 2025. Vsebovala bo standardni operacijski sistem za vozila vseh znamk skupine Volkswagen in bo predvidoma omogočala avtonomno vožnjo četrte stopnje, pri kateri bodo vozniki lahko vožnjo v celoti prepustili avtomobilu. Do leta 2030 bo na novi arhitekturi programske opreme temeljilo tudi do 40 milijonov vozil vseh znamk skupine.
“Quote”
Konceptno vozilo Audi grandsphere1 uteleša Audijeve načrte v razredu vozil polne velikosti v prihodnjih letih. Vozilo bo postalo platforma za doživetja, vpeta v celovit digitalni ekosistem. Konceptno vozilo navduši že, ko se mu približate. Vrata se samodejno odprejo – zadnja vrata imajo tečaje na zadnji strani, sprednja pa na sprednji – in vas povabijo v en sam razsežen prostor, saj konceptno vozilo Audi grandsphere1 nima stebrička B. To olajša vstopanje in izstopanje iz vozila, obenem pa nudi prvorazredno udobje v revolucionarno preoblikovani notranjosti, ki med avtomatizirano vožnjo postane prostor za doživetja – kakršnega bodo morda ponujali samovozeči modeli Audi v prihodnosti.
V avtomobilskem razvoju sta bila vedno v ospredju tehnologija in vozna dinamika, in čeprav ta dva atributa še naprej ostajata pomembna, kaže, da bo odslej pri razvoju novega modela vedno večji poudarek na notranjosti vozila. Potrebno ustvarjalno svobodo za ta premik bosta omogočila električni pogonski sistem in avtomatizirana vožnja.
PPE – tri črke, ki ne pomenijo le Premium Platform Electric, temveč tudi prihodnost električne mobilnosti.
Sprednji del konceptnega vozila Audi grandsphere1 na novo interpretira značilni enodelni okvir mreže hladilnika: tekoče linije tvorijo šesterokotnik. Tehnološka osnova je platforma Premium Platform Electric. Njen osrednji element je visokozmogljiva baterija med premama, ki lahko v povezavi z 800-voltno tehnologijo polnjenja omogoča čas polnjenja, ki se približuje klasičnemu postanku za točenje goriva pri avtomobilih z motorjem na notranje zgorevanje.
Z dosegom nad 750 kilometri po standardu WLTP pa je konceptno vozilo Audi grandsphere1 brez dvoma pripravljeno za vožnjo na dolge razdalje. Konceptno vozilo ima ločena elektromotorja na sprednji in zadnji premi, ki z elektronskim usklajevanjem zagotavljata pogon quattro na zahtevo in ustvarjata popolno ravnotežje med dinamiko vožnje in energetsko učinkovitostjo.
Konceptno vozilo Audi grandsphere1 predstavlja ambicije znamke, da bi oblikovala prihodnost prvovrstne mobilnosti.
V nasprotju z mnogimi električnimi vozili, konceptno vozilo Audi grandsphere1 ni futuristično, temveč poudarja tradicionalne lepotne ideale – tako zunaj kot znotraj. Avtomatizirana vožnja (četrte stopnje) pa lahko vsem potnikom prinese novo dimenzijo svobode.
Medtem ko je bilo območje udobja v večini klasičnih limuzin na zadnjih sedežih, so zdaj najboljši sedeži v vozilu v prvi vrsti. Dva individualna sprednja sedeža se lahko nagneta nazaj v kotu do 60 stopinj v popoln položaj za počitek. Rezultat je prvorazredno udobje v notranjosti, ki je po značilnostih bližje salonu kot pa avtomobilu. Številne tehnologije in oblikovne značilnosti konceptnega vozila bodo v prihodnjih nekaj letih na voljo v serijskih vozilih znamke Audi.
“Quote”
Avtomatizirana vožnja v konceptnem vozilu Audi grandsphere1 ustvari inovativno sfero za doživetja.
Ko se boste prvič usedli v konceptno vozilo Audi grandsphere1, vas bo najprej presenetila največja novost: na spregled ni nobenih okroglih merilnikov, ploščatih zaslonov ali zaslonov na dotik. Namesto vsem poznane vozniške kabine se v konceptnem vozilu Audi grandsphere1 razprostira pomirjujoča površina iz naravnih materialov najvišje kakovosti: prevladujejo les, volna in tekstilni materiali. To je prostor za dobro počutje, kjer se lahko sprostite brez žarenja zaslonov.
Če ni instrumentov, ekranov ali prikazovalnikov, kje potem vozniki dobijo informacije, kadar želijo konceptno vozilo Audi grandsphere1 upravljati sami? Prikazovalniki seveda so, v obliki projekcij na lesenih površinah pod vetrobranskim steklom. Upravljati jih je mogoče s sledenjem očem in gestami, kar omogoča, da čas na poti produktivno izrabimo – na primer za videokonference. Ko je konceptno vozilo Audi grandsphere v načinu avtomatizirane vožnje, so volan in stopalki skriti, na površju se pojavijo šele, ko se voznik odloči, da bo prevzel nadzor – ali pa je v to primoran, če vozni pogoji ne dovoljujejo vožnje v samodejnem načinu.
1 Prikazano je konceptno vozilo in ni dostopno kot serijski model.
Prikazane funkcije avtonomne vožnje so trenutno v razvoju, niso dostopne v serijskih modelih in delujejo le znotraj sistemskih omejitev. Vsi možni načini uporabe tehničnih sistemov in funkcij so konceptualne možnosti ter so odvisni od zakonskih omejitev v posameznih državah.
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.