Pot v E: Audi v času električne mobilnosti

V proces proizvodnje električnih avtomobilov je pri Audiju vključeno celotno pojetje, saj smo se odločili, da bomo do leta 2050 na tržišče poslali 30 modelov električnih vozil, kar bo predstavljalo kar 40 odstotni delež prodaje. Ob tem pa izpolnjujemo še en naš cilj, ki je trajnostno poslovanje s čim manjšim vplivom na okolje. Teh kriterijev se držita tudi nabava in proizvodnja. Znanje in izkušnje, ki smo jih pridobili z našo prvo linijo Audi e-tron, bomo izkoristili pri vseh nadaljnjih projektih električnih vozil. Vse naše trajnostne aktivnosti namreč spremljajo celoviti programi usposabljanja in razvoja.

26.02.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Na sliki srebrn Audi avtomobil, med električnim polnjenjem

Vedno električno

Pri Audiju stremimo k temu, da bi postali vodilni proizvajalec ogljično nevtralnih vozil najvišjega cenovnega razreda, zato pospešujemo proti elektrifikaciji in zmanjšanju ogljičnega odtisa na ravni celotnega podjetja. Do leta 2025 nameravamo ogljični odtis naših vozil zmanjšati za kar 30 odstotkov v primerjavi z letom 2015. Po naših izračunih naj bi bila tudi donosnost investicij v trajnostne spremembe več kot 21 odstotna, kar je tudi eden ključnih kazalcev finančne uspešnosti znamke štirih krogov.

Tako kot ostale znamke pod okriljem Volkswagen Group, tudi mi svojo ponudbo električnih vozil prilagajamo pričakovanjem kupcev. Uporabniki višjega ranga navadno potujejo na daljših razdaljah, zato se pri večjih vozilih zanašamo na hibridni in popolnoma električni pogon.

“Da bi kupcem zagotovili optimalni servis visoko napetostnih baterij, smo pripravili tudi virtualni tečaj za mehanike iz več kot 40 različnih držav.”

Vedno kupec

Kupce vozil višjega cenovnega razreda vedno bolj zanima trajnostna mobilnost, zato smo ji tudi mi posvetili osrednje mesto v strategiji razvoja znamke in ji namenili kar 50 odstotkov oglaševalskega proračuna. Kupcem bi radi zagotovili še bolj čustveno izkušnjo, razblinili kakršnekoli zadržke in zanetili navdušenje nad električnim pogonom. Eden od primerov novih marketinških pristopov je bil podkast 'The Future is Electric', ki smo ga pripravljali dve sezoni, z njim pa dobili celo nagrado World Media Award v kategoriji avtomobilizma. Prava senzacija je bil tudi velikanski meteorit, ki smo leta 2019  ob predstavitvi serije serije e-tron postavili na minhenskem letališču in obiskovalcem priredili razburljivo izkušnjo znamke Audi z več kot 20.000 preizkusnimi vožnjami.

Najpomembnejši ambasadorji znamke so naši trgovski partnerji z vsega sveta. Svoje poslovalnice so na e-tron pripravili z namestitvijo polnilnih postaj, mi pa smo pripravili izobraževanja za več kot 9.500 njihovih zaposlenih. Da bi kupcem zagotovili optimalni servis visoko napetostnih baterij, smo pripravili tudi virtualni tečaj za mehanike iz več kot 40 različnih držav.

 

Prestižnejše kupce poleg samih zanima tudi celovita izkušnja znamke, kar še posebej velja za električna vozila in vso njihovo podporno infrastrukturo. Zato jim nudimo storitev e-tron polnjenja (Audi e-tron Charging Service), s katero imajo dostop do 80 odstotkov vseh evropskih polnilih postaj – kar je več kot 110.000 polnilnic, ki jih v več kot 20 državah upravlja 220 ponudnikov. S posebno kartico lahko vozniki polnijo AC ali DC, 11 kW ali 150 kW, obračunavanje pa poteka avtomatično prek njihovega uporabniškega računa. Kmalu bomo uvedli tudi novo storitev Plug & Charge, s katero se bo Audi e-tron kar sam prijavil na polnilnici in jo tudi aktiviral.

V nekaterih evropskih državah lahko vozniki pokličejo lokalnega Audi partnerja, da jim doma namesti polnilnico in jo priklopi na elektriko 'Volkswagen Naturstrom', ki je v celoti pridobljena iz obnovljivih virov energije. Odločijo se lahko celo za sistem, ki baterijo e-trona napolni v pičlih štirih urah, ne da bi zanjo prikrajšal druge odjemalce elektrike v hiši, omogoča pa tudi nastavitev polnjenja v času cenejšega toka. Če je polnilnica priklopljena na fotovoltaično domačo elektrarno, zna celo napovedati vreme in uloviti čim več sončnih žarkov.

Na sliki bel Audi avtomobil in ženska, ki je pred tem da vstopi v avto. Pred betonsko hišo z steklenim oknom

Skupni cilj: celovita mreža polnilnic

Leta 2017 je skupina Volkswagen Group z Audijem, Porschejem, BMWjem, Daimlerjem in Fordom vzpostavila mrežo hitrih polnilnic Ionity. Do leta 2020 bo vanjo vključenih vsaj 400 visoko zmogljivih polnilnic (HPC) v 25 evropskih državah, ki druga od druge ne bodo oddaljene več kot 120 kilometrov. Poleg sodelovanja pri projektu Ionity pa se pri Audiju povezujemo tudi z različnimi energetskimi podjetji, ki lahko našim voznikom baterijskih električnih avtomobilov (BEV – battery electric vehicle) ponudijo zeleno električno energijo. Želimo jim namreč omogočili polnjenje avtomobila, ki ne obremenjuje, ampak podpira lokalno električno omrežje. S proizvajalci in dobavitelji elektrike raziskujemo potencial hišnih elektrarn in pametnih omrežij, v katerih bi e-troni lahko postali pomemben člen prenosa energije. Prva testiranja prinašajo obetavne rezultate, tudi z vidika kupčevih stroškov.

 

 

Video title

Trajnost na vseh ravneh poslovanja

“Da bi bili učinkovitejši pri zagotavljanju trajnostnih surovin, smo leta 2017 uvedli ocenjevanje dobaviteljev glede na družbene in okoljske standarde.”

Pri Audiju smo v trajnostni načrt vključili celoten življenjski cikel vozil, od oskrbe s surovinami in proizvodnje do uporabe in predelave naših vozil. Naš cilj je namreč zelo jasen: do leta 2050 želimo postati popolnoma ogljično nevtralno podjetje.

Oskrba s surovinami za proizvodnjo električnih vozil igra ključno vlogo v trajnostnem razvoju, zato s partnerji ves čas iščemo načine za občutno zmanjšanje škodljivih izpustov pri njihovi pridelavi. Od leta 2018 smo s sektorjem nabave v sklopu posebnega programa CO2 izvedli več kot 30 delavnic za dobavitelji surovin. Prvi rezultati so pokazali, da naši partnerji lahko občutno zmanjšajo vplive na okolje s krožno uporabo, zeleno energijo ter večjo rabo recikliranih in obnovljenih materialov. Najprej smo začeli čistiti pri najbolj intenzivni proizvodnji visokonapetnostnih baterij in aluminijevih komponent, kjer od vseh dobaviteljev zahtevamo, da pri pridobivanju materialov uporabljajo samo energijo iz obnovljivih virov.

Pri Audiju smo oktobra 2018 kot prvi proizvajalec vozil višjega cenovnega razreda pridobili certifikat 'Performance Standard', ki ga izdaja Aluminium Stewardship Initiative (Pobuda za odgovorno ravnanje z aluminijem). Z njim smo dobili potrdilo, da aluminijska baterijska ohišja Audi e-tronov izdelujemo in vgrajujemo v skladu s strogimi trajnostnimi zahtevami te organizacije, v prihodnje pa bomo tudi dobavitelje izbirali le med tistimi proizvajalci, ki so prav tako pridobili certifikat ASI. Eden takih je Hydro, ki nam je že prej dobavljal trajnostni aluminij za baterijska ohišja, od konca leta 2019 pa pri njih naročamo tudi aluminijeve plošče za Audi e-trone.

S ponovno uporabo aluminija po principih krožnega gospodarstva zmanjšujemo tudi izpuste CO2. V naši tovarni v Neckarsulmu že od leta 2017 prakticiramo 'aluminijevo krožno zanko'. Vse ostanke pri rezanju aluminijevih plošč pošljemo nazaj proizvajalcu, ki jih reciklira, reciklirane plošče pa spet uporabimo v proizvodnji. Na ta način smo leta 2018 prihranili približno 90.000 metričnih ton CO2, kar je kar 30 odstotkov več kot leto prej. Leta 2020 bomo aluminijeve krožne zanke vpeljali tudi v ostale Audijeve tovarne.

Da bi bili učinkovitejši pri zagotavljanju trajnostnih surovin, smo leta 2017 uvedli ocenjevanje dobaviteljev glede na družbene in okoljske standarde. Pri tem upoštevamo njihove lastne ocene, ki pa jih lahko preverimo s pregledom njihovega poslovanja. Ta je od julija 2019 obvezen za pridobitev ocene o trajnostnem poslovanju (ocena S), ki je tudi pogoj za podpis pogodbe o sodelovanju. Tak način ocenjevanja bo prevzela celotna skupina Volgswagen Group, dobavitelji pa bodo z nami lahko sodelovali, le če bodo ustrezali našim družbenim, okoljskim in poslovnim kriterijem.

Audi s partnerji sodeluje tudi pri različnih pobudah za spoštovanje človekovih in okoljskih pravic v oskrbovalni verigi. Kot člani Global Battery Alliance (Mednarodna zveza proizvajalcev baterij) se zavzemamo za upoštevanje človekovi pravic in družbenih standardov pri pridobivanju surovin, hkrati pa iščemo tudi rešitve za ponovno uporabo litij-ionskih baterij.

small text

heading

text

button

“quote”

Audi ogljično nevtralna proizvodnja z roboti

Ogljično nevtralna proizvodnja

Proizvodnja električnih avtomobilov brez ogljičnega odtisa je pomemben del trajnostne mobilnosti. Naša bruseljska tovarna je pionirka na tem področju, saj je ogljično nevtralna že od začetka proizvodnje Audi e-tronov. Od leta 2012 v njej uporabljamo le zeleno električno energijo, saj ima nameščen največji fotovoltaičen sistem v regiji, ogrevamo pa jo z biogorivom. S porabo energije iz obnovljivih virov letno prihrani kar 40.000 metričnih ton izpustov CO2. Kljub vsem tem ukrepom se nekaterim izpustom trenutno težko izognemo, a jih nadomeščamo pri projektih, ki izničujejo njihov učinek. Vsekakor pa vztrajamo pri svojem cilju, da bodo do leta 2025 vse naše tovarne ogljično nevtralne.

Na sliki moder Audi Q5 na ulici, v ozadju mesto

Ponovna uporaba in reciklaža baterij

V sodelovanju s Volkswagnom raziskujemo možnosti ponovne rabe visokonapetostnih baterij, ki jim po nekaj letih zmožnost polnjenja pade pod določeno mejo. Pri Audiju trenutno preizkušamo dva načina: vgradimo jih v viličarje in traktorje, ki jih uporabljamo v naši tovarni v Ingolstadtu, ali pa jih uporabimo za shranjevanje energije v študentskem naselju v Berlinu. Zaključili smo tudi prvo fazo strateškega raziskovalnega projekta z belgijskim podjetjem za reciklažo in ravnanje z odpadki, Umicore. Razvili smo učinkovit način za ločevanje dragocenih materialov kot sta kobalt in nikelj in njihovo ponovno uporabo v novih visokonapetostnih baterijah.

Na sliki 3 Audi avtomobili v veliki garaži

Visoka prilagodljivost: proizvodnja elektrificiranih modelov

Znamka štirih krogov je v dobo elektrike stopila z začetkom proizvodnje Audi e-tronov v naši bruseljski tovarni. Obrat, ki je imel dolgo tradicijo, smo povsem prenovili, tako da je danes ena najmodernejših tovarn električnih avtomobilov v Evropi z lastno linijo za proizvodnjo baterij. Električni pogon izdelujejo v tovarni v Györju, z izkušnjami iz Bruslja pa sedaj tudi drugod vzpostavljamo nove proizvodne linije baterijskih električnih vozil.

One of the big problems we’ll have is acceptance.

Massimo Martinotti, head of mobility solutions, Italdesign

small text

heading

text

button

Visoka prilagodljivost: proizvodnja elektrificiranih modelov

Znamka štirih krogov je v dobo elektrike stopila z začetkom proizvodnje Audi e-tronov v naši bruseljski tovarni. Obrat, ki je imel dolgo tradicijo, smo povsem prenovili, tako da je danes ena najmodernejših tovarn električnih avtomobilov v Evropi z lastno linijo za proizvodnjo baterij. Električni pogon izdelujejo v tovarni v Györju, z izkušnjami iz Bruslja pa sedaj tudi drugod vzpostavljamo nove proizvodne linije baterijskih električnih vozil.

Proizvodnjo naših električnih modelov smo si močno olajšali s prilagodljivostjo in povezovanje z ostalimi znamkami iz skupine Volkswagen Group. Platformo PPE (Premium Platform Electric), ki nam omogoča izdelavo večjih električnih vozil v obstoječih obratih, smo razvili v sodelovanju s Porschejem. Načrte za nova vozila namreč prilagajamo proizvodnim zmogljivostim obeh znamk, zato jih lahko izdelujemo tam, kjer je to najbolj smotrno.

Tudi pri manjših modelih se zanašamo na sodelovanje s platformo MEB (modularna elektrifikacija). Audiji Q4 e-tron concept, električni SUVji razreda A, se bodo na ceste pripeljali iz Volkswagnove tovarne v Zwickau, ki proizvaja tudi modele znamk VW in Seat. Takšna uporaba razpoložljivih kapacitet nam omogoča večjo in učinkovitejšo proizvodnjo električnih vozil. Najpomembnejše dele MEB modelov izdelujejo v skupnih tovarnah skupine Volkswagen Group v Kasslu (pogonski modul), Salzgitterju (elektronski deli motorja) ter Brunswicku (baterije in vzmetenje).

small text

heading

text

button

“Naš načrt prehoda na električno mobilnost obsega tudi program spodbujanja mladih talentov.”

Proizvodnjo naših električnih modelov smo si močno olajšali s prilagodljivostjo in povezovanje z ostalimi znamkami iz skupine Volkswagen Group. Platformo PPE (Premium Platform Electric), ki nam omogoča izdelavo večjih električnih vozil v obstoječih obratih, smo razvili v sodelovanju s Porschejem. Načrte za nova vozila namreč prilagajamo proizvodnim zmogljivostim obeh znamk, zato jih lahko izdelujemo tam, kjer je to najbolj smotrno.

Tudi pri manjših modelih se zanašamo na sodelovanje s platformo MEB (modularna elektrifikacija). Audiji Q4 e-tron concept, električni SUVji razreda A, se bodo na ceste pripeljali iz Volkswagnove tovarne v Zwickau, ki proizvaja tudi modele znamk VW in Seat. Takšna uporaba razpoložljivih kapacitet nam omogoča večjo in učinkovitejšo proizvodnjo električnih vozil. Najpomembnejše dele MEB modelov izdelujejo v skupnih tovarnah skupine Volkswagen Group v Kasslu (pogonski modul), Salzgitterju (elektronski deli motorja) ter Brunswicku (baterije in vzmetenje).

V tovarni v Böllingerju se že pripravljajo na proizvodnjo Audija e-tron GT concept in Audija R8 (ta naj bi se predvidoma začela konec letošnjega leta). Visoko zmogljive dirkalne avtomobile z notranjim izgorevanjem bomo še vedno delali ročno, električni Gran Turismo pa bodo nastajali v naši malce bolj avtomatizirani delavnici. Oba modela vozil gresta skozi enako proizvodno linijo, ki smo jo podaljšali z 20 na 36 postaj. Posamezne električne elemente, kot so baterijski sistem, motor in sistem za reguliranje temperature pa sestavimo posebej in jih kasneje vgradimo na sami liniji.

Hibride z električnim polnjenjem sestavljamo v istih tovarnah kot ostale avtomobile iz iste serije. Audi Q5 TFSI e nastaja v San José Chiapi (Mehika), Audi A7 TFSI e pa v Neckarsulmu. Na Kitajskem trenutno izdelujemo tri električne modele: A6 L e-tron, Q2 L e-tron in Audi e-tron.

 

 

V koraku s časom: z zaposlenimi na pot do e-mobilnosti

V električno mobilnost veliko investiramo tudi na kadrovskem področju. Da bi bili dobro pripravljeni na prihodnost, smo zaposlili veliko novih strokovnjakov in nadgradili znanje naših zaposlenih. Sredstva za interno izobraževanje smo povečali za tretjino: s 60 na 80 milijonov evrov.

 

S Tehnično visoko šolo v Ingolstadtu (Technische Hochschule Ingolstadt, THI) smo pripravili program izobraževanja o električni mobilnosti, kjer svoje strateško in tehnično znanje pridobivajo tudi Audijevi inženirji. Program, ki ustreza našim potrebam, so profesorji THI oblikovali z našimi tehničnimi in kadrovskimi strokovnjaki. Tri mesece in pol udeleženci izobraževanja obiskujejo predavanja, deloma pa se učijo tudi sami. Urnik razvijalcev pogonskega sklopa vsebuje predmete, kot so na primer 'elektromotorji in pogonska elektronika' ter 'hramba energije v električnih vozilih'. Prvi udeleženci programa so izobraževanje zaključili leta 2017.

 

Naš načrt prehoda na električno mobilnost obsega tudi program spodbujanja mladih talentov. Izobraževanja ves čas prilagajamo tehnološkemu napredku, hkrati pa razvijamo tudi nova delovna mesta. Leta 2014 smo na primer razpisali delovno mesto kvalificiranega električarja s specializacijo na sistemih in visokonapetostnih tehnologijah. Od takrat je približno 700 deklet in fantov zaključilo pripravništvo v naših tovarnah v Ingolstadtu in Neckarsulmu. Veliko smo jih zaposlili na različnih proizvodnih programih, kot je na primer analiza podatkov, nekateri pa svoje znanje pokažejo v tehničnem razvoju ali v pred-serijskih delavnicah. Od leta 2018 imamo tudi delovno mesto 'kvalificiranega električarja za baterijske tehnologije', ki se osredotoča na izdelavo in preverjanje kakovosti visokonapetostnih baterij. Naj si bo pripravništvo ali pa nadgrajevanje znanja, ko gre za električno mobilnost, so Audijevi obrati po svetu vedno na razpolago s posebnimi izobraževalnimi programi, prilagojenimi lokalnim potrebam.

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Priključni hibridi: prehodna tehnologija ali prevladujoči trend?
Priključni hibridi: prehodna tehnologija ali prevladujoči trend?

Priključni hibridi: prehodna tehnologija ali prevladujoči trend?

Priključni hibridi poenostavljajo prehod na električno mobilnost, so pa tudi tarča kritik. Kaj je res in kaj so le predsodki? Strokovnjaki družbe Audi so podali jasne odgovore na konkretna vprašanja.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik