Proizvodnjo naših električnih modelov smo si močno olajšali s prilagodljivostjo in povezovanje z ostalimi znamkami iz skupine Volkswagen Group. Platformo PPE (Premium Platform Electric), ki nam omogoča izdelavo večjih električnih vozil v obstoječih obratih, smo razvili v sodelovanju s Porschejem. Načrte za nova vozila namreč prilagajamo proizvodnim zmogljivostim obeh znamk, zato jih lahko izdelujemo tam, kjer je to najbolj smotrno.
Tudi pri manjših modelih se zanašamo na sodelovanje s platformo MEB (modularna elektrifikacija). Audiji Q4 e-tron concept, električni SUVji razreda A, se bodo na ceste pripeljali iz Volkswagnove tovarne v Zwickau, ki proizvaja tudi modele znamk VW in Seat. Takšna uporaba razpoložljivih kapacitet nam omogoča večjo in učinkovitejšo proizvodnjo električnih vozil. Najpomembnejše dele MEB modelov izdelujejo v skupnih tovarnah skupine Volkswagen Group v Kasslu (pogonski modul), Salzgitterju (elektronski deli motorja) ter Brunswicku (baterije in vzmetenje).
V tovarni v Böllingerju se že pripravljajo na proizvodnjo Audija e-tron GT concept in Audija R8 (ta naj bi se predvidoma začela konec letošnjega leta). Visoko zmogljive dirkalne avtomobile z notranjim izgorevanjem bomo še vedno delali ročno, električni Gran Turismo pa bodo nastajali v naši malce bolj avtomatizirani delavnici. Oba modela vozil gresta skozi enako proizvodno linijo, ki smo jo podaljšali z 20 na 36 postaj. Posamezne električne elemente, kot so baterijski sistem, motor in sistem za reguliranje temperature pa sestavimo posebej in jih kasneje vgradimo na sami liniji.
Hibride z električnim polnjenjem sestavljamo v istih tovarnah kot ostale avtomobile iz iste serije. Audi Q5 TFSI e nastaja v San José Chiapi (Mehika), Audi A7 TFSI e pa v Neckarsulmu. Na Kitajskem trenutno izdelujemo tri električne modele: A6 L e-tron, Q2 L e-tron in Audi e-tron.
V koraku s časom: z zaposlenimi na pot do e-mobilnosti
V električno mobilnost veliko investiramo tudi na kadrovskem področju. Da bi bili dobro pripravljeni na prihodnost, smo zaposlili veliko novih strokovnjakov in nadgradili znanje naših zaposlenih. Sredstva za interno izobraževanje smo povečali za tretjino: s 60 na 80 milijonov evrov.
S Tehnično visoko šolo v Ingolstadtu (Technische Hochschule Ingolstadt, THI) smo pripravili program izobraževanja o električni mobilnosti, kjer svoje strateško in tehnično znanje pridobivajo tudi Audijevi inženirji. Program, ki ustreza našim potrebam, so profesorji THI oblikovali z našimi tehničnimi in kadrovskimi strokovnjaki. Tri mesece in pol udeleženci izobraževanja obiskujejo predavanja, deloma pa se učijo tudi sami. Urnik razvijalcev pogonskega sklopa vsebuje predmete, kot so na primer 'elektromotorji in pogonska elektronika' ter 'hramba energije v električnih vozilih'. Prvi udeleženci programa so izobraževanje zaključili leta 2017.
Naš načrt prehoda na električno mobilnost obsega tudi program spodbujanja mladih talentov. Izobraževanja ves čas prilagajamo tehnološkemu napredku, hkrati pa razvijamo tudi nova delovna mesta. Leta 2014 smo na primer razpisali delovno mesto kvalificiranega električarja s specializacijo na sistemih in visokonapetostnih tehnologijah. Od takrat je približno 700 deklet in fantov zaključilo pripravništvo v naših tovarnah v Ingolstadtu in Neckarsulmu. Veliko smo jih zaposlili na različnih proizvodnih programih, kot je na primer analiza podatkov, nekateri pa svoje znanje pokažejo v tehničnem razvoju ali v pred-serijskih delavnicah. Od leta 2018 imamo tudi delovno mesto 'kvalificiranega električarja za baterijske tehnologije', ki se osredotoča na izdelavo in preverjanje kakovosti visokonapetostnih baterij. Naj si bo pripravništvo ali pa nadgrajevanje znanja, ko gre za električno mobilnost, so Audijevi obrati po svetu vedno na razpolago s posebnimi izobraževalnimi programi, prilagojenimi lokalnim potrebam.