trajnostni razvoj 31.07.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Pri znamki Audi sistematično zmanjšujemo izpuste ogljikovega dioksida skozi celotno življenjsko dobo naših vozil, od pridobivanja surovin do recikliranja. Smučarski zvezdnik Felix Neureuther je s svojim avtomobilom Audi RS e-tron GT spoznal, kaj to pomeni v praksi.
22.04.2022 Avtor: AUDI AG Fotografije: Arhiv Audi
Felix Neureuther zapusti svojo hišo v Garmisch-Partenkirchnu in se mimo kamnitega zidu sprehodi do svoje podzemne garaže. Skozi siva kovinska vrata vstopi v svoje lastno električno kraljestvo. Ob električnem gorskem kolesu in električni kosilnici stoji najnovejši kos v njegovi bogati zbirki: povsem električni Audi RS e-tron GT. “Ta avto je zverina. Njegovi pospeški so neverjetni, začutiš jih z vsakim delom telesa – fenomenalno!” navdušeno pove.
Audi RS e-tron GT združuje privlačno oblikovanje in tehnične inovacije s čisto močjo, saj v načinu 'boost' zagotovi moč 475 kW (646 PS) in pospešek od 0 do 100 km/h v 3,3 sekundah, obenem pa še vedno ponuja izjemno trajnostno porabo (skupna poraba električne moči v kilovatnih urah na 100 km: 20.2-19.3 (NEDC), 22.6-20.6 (WLTP); skupni izpusti CO2 v gramih na kilometer: 0). Avto je bil namreč kupcem predan kot neto ogljično nevtralen1 – tako kot vsi povsem električni modeli, ki jih je znamka štirih krogov od prvega januarja 2021 dostavila kupcem v ZDA in Evropi.
V ta namen smo pri podjetju Audi sprejeli različne ukrepe v postopkih na samem začetku dobavne verige, pa tudi v proizvodnji in logistiki. Cilj je ambiciozen: do leta 2025 želimo doseči neto ogljično nevtralnost1 v vseh svojih proizvodnih obratih. Leta 2018 smo začeli s programom 'Audi CO2 v dobavni verigi', s ciljem postopnega razogljičenja celotne dobavne verige. Da bi to dosegli, se naš oddelek nabave zanaša na zeleno energijo, aluminij in jeklo, pridobljena z manjšimi izpusti CO2, kot tudi na koncepte recikliranja in ponovne uporabe materialov na različnih področjih. Na ta način je bilo v dobavni verigi leta 2021 prihranjenih več kot 480.000 ton CO2.
Posebno pozornost posvečamo aluminiju, saj je njegova proizvodnja še posebej energetsko intenzivna. Znamka štirih krogov postopek recikliranja nenehno optimizira v okviru projekta Aluminium Closed Loop (Sklenjena zanka aluminija). S predelavo odpadnega aluminija, ki nastane pri proizvodnji, v nov aluminij, smo se izognili več kot 195.000 tonam CO2 v obratih v Ingolstadtu, Neckarsulmu, Győru in skupnem obratu v Bratislavi v sodelovanju z vsemi vpletenimi dobavitelji.
V pilotnem projektu smo za model Audi RS e-tron GT naročili 20-palčna platišča iz aluminija, ki je pridobljen z manjšimi izpusti CO2. Proizvajalec Alcoa dobavlja material, ki ga ustvarjajo z lastnim inovativnim postopkom, pri katerem se namesto ogljikovega dioksida v ozračje sprošča kisik. Ta tehnologija v nasprotju s tradicionalnimi postopki proizvodnje aluminija ne povzroča neposrednih izpustov CO2.
Poleg tega uporabljamo tudi materiale iz reciklatov – recikliranih materialov – kot je ECONYL®, ki je v celoti izdelan iz ponovno predelanih najlonskih vlaken in se med drugim uporablja kot material za preproge in talne predpražnike v vozilu Audi RS e-tron GT.
“quote”
Audi RS e-tron GT prikazuje napredek na moderen način. Izžareva športnost, visoko kakovost in hkrati udobje.
Felix Neureuther ve, kako pomembna je električna mobilnost za zaščito planeta – kar je tudi eden od razlogov, zakaj je tako navdušen nad avtomobilom Audi RS e-tron GT.
Vse pod nadzorom: Felix Neureuther uživa v notranjosti vozila Audi RS e-tron GT.
Skoraj pet metrov dolžine: oblika vozila Audi RS e-tron GT združuje dinamična sorazmerja gran turisma z nezgrešljivimi značilnostmi modela Audi RS.
“quote”
Tudi pri proizvodnji visokonapetostnih baterij so izpusti CO2 zelo visoki. Da bi se temu zoperstavili, smo pri podjetju Audi sklenili dogovor s proizvajalci baterijskih celic za nove električne modele, ki bodo na voljo na ameriškem in evropskem trgu: za proizvodnjo celic se lahko uporablja samo energija iz obnovljivih virov in ne iz jedrskih ali fosilnih goriv. Izpuste v dobavni verigi in proizvodnji, ki se jim ni mogoče izogniti ne glede na vse vpeljane ukrepe, pa izravnavamo s projekti za varstvo podnebja2.
V skladu z našim kodeksom ravnanja na področju nabave sodelujemo le s partnerskimi podjetji, ki so zavezana istim naravovarstvenim vrednotam in ciljem glede varstva okolja, pravic zaposlenih in skladnosti (sestavni del pogodb). Z oceno trajnosti, ki je v skupini Volkswagen obvezna, pa beležimo in nadziramo, kako dobavitelji vpeljujejo trajnostne standarde.
Kot ambasador znamke Audi in kot oče je Felix Neureuther predan trajnostnemu razvoju. Zanj je to glavni izziv sedanjosti in prihodnosti. “Kot oče dveh otrok menim, da bi morali zagotoviti življenje na našem planetu tudi za prihodnje generacije,” pove Neureuther. Zato pa bo treba znatno zmanjšati izpuste CO2. Felix Neureuther razume, kako pomembna je električna mobilnost za zaščito podnebja: “Pomaga pri zmanjševanju izpustov ogljikovega dioksida. Le tako lahko prihodnjim generacijam zapustimo čist in zdrav planet.”
Bavarec je zelo navezan na svojo domovino. Obožuje gore, sneg in nedotaknjeno pokrajino. Želi si, da bi lahko v prihodnosti v vsem tem uživali tudi njegovi otroci. Njegova hči Matilda je stara štiri leta in že smuča. Pa čez dvajset let? Snežna odeja v Neureutherjevi domovini se krči in vplivi podnebnih sprememb so na zgornjem Bavarskem opazni že dolgo časa. “Kot smučar sem na lastne oči videl, kako so se ledeniki v preteklih letih spremenili. Prav strašljivo je,” pove Neureuther. Tudi zato si je zgradil trajnostni dom, z veliko lesenih elementov, najsodobnejšim energetskim sistemom v kleti in fotovoltaičnim sistemom na strehi.
“Najboljša stvar pri fotovoltaičnem sistemu je, da lahko naš električni avto napolnimo praktično zastonj, kar je fantastično.” Njegovo navdušenje je otipljivo. Ko Felix Neureuther v garaži po polnjenju povleče kabel iz svojega vozila Audi RS e-tron GT, s svojim širokim nasmehom zasenči celo blesk črno-sive polnilne postaje na steni.
“Dolgo časa sem si želel vozilo, ki bi bilo športno in obenem trajnostno. Audi RS e-tron GT je zame idealno vozilo – tako na čustveni kot na logični ravni,” pove Felix Neureuther.
Pri podjetju Audi se dobro zavedamo, da je električna vožnja samo toliko “zelena,” kot je “zelena” pri tem porabljena elektrika3. Zato podjetje nudi podporo kupcem pri zmanjševanju izpustov CO2 med uporabo njihovih električnih modelov. Audi ima na voljo široko ponudbo, ki polnjenje olajša in ga z obnovljivimi viri energije napravi okolju prijaznega za kar največje število strank. Ker večina polnjenja poteka doma, znamka štirih krogov ponuja stenske polnilne postaje, ki so lahko, v sodelovanju s ponudnikom zelene elektrike, kot je na primer podjetje Elli, povsem ogljično nevtralne.
Podjetje Audi in skupno podjetje proizvajalcev avtomobilov IONITY za polnjenje na poti načrtujeta namestitev več kot 5.000 novih hitrih polnilnic s polnilno zmogljivostjo do 350 kW do leta 2025. Na več kot 1.000 lokacijah po Evropi bodo v uporabi izključno obnovljivi viri energije3.
Polnilno središče Audi (Audi charging hub) pa je vizija prvovrstne izkušnje polnjenja – z visokonapetostnimi polnilnicami (HPC), ki jih bodo kupci podjetja Audi lahko rezervirali vnaprej, in namenskim prostorom za oddih. Na pilotni lokaciji v Nürnbergu se lahko Audi RS e-tron GT napolni z dovolj energije za 100 kilometrov vožnje v nekaj več kot petih minutah, polnjenje od 5 do 80 odstotkov pa vzame nekaj manj kot 23 minut v idealnih pogojih (po podatkih WLTP).
Ko se življenjska doba električnega vozila Audi konča, podjetje poskrbi za recikliranje in ponovno uporabo baterije vozila3.
Baterije Audijevih vozil na novo zaživijo v hitrih polnilnih postajah, morda prav v polnilnem središču Audi, ali pa se uporabljajo kot stacionarne naprave za kratkotrajno shranjevanje energije iz elektrarn v časih presežka elektrike. V ta namen na primer sodelujemo s komunalnim podjetjem RWE iz mesta Herdecke v deželi Severno Porenje-Vestfalija. RWE upravlja s sistemom shranjevanja energije, ki uporablja tudi odrabljene litij-ionske baterije iz električnih vozil podjetja Audi. S pomočjo 60 baterijskih sistemov bo ta nova vrsta shranjevanja na območju črpalne hidroelektrarne RWE ob rezervoarju jezera Hengstey omogočala srednjeročno shranjevanje približno 4,5 megavatnih ur elektrike.
Felix Neureuther potrebuje hitro moč, tako na smučarskih strminah kot pri vožnji v bavarskih gorah. Ko je za volanom, se hitro opazi, da obožuje športno vožnjo. Še posebej ga navdušuje brezstopenjsko električno pospeševanje modela RS e-tron GT: “Navor se med pospeševanjem prenaša precej bolj neposredno v primerjavi z modeli na notranje zgorevanje. Moč, dinamika, vse je brezhibno. Težko je opisati. Občutiti moraš na svoji koži.”
Ko sonce počasi zahaja za zasneženimi vrhovi gora, si Felix Neureuther privošči kratek počitek in uživa v čudoviti alpski panorami. Narava je bila prva ljubezen Bavarca in ne predstavlja si življenja brez nje. “Dolgo časa sem si želel vozilo, ki bi bilo obenem športno in trajnostno. Audi RS e-tron GT je zame idealno vozilo – tako na čustveni kot na logični ravni.”
1Audi neto ogljično nevtralnost obravnava kot stanje, v katerem se po izčrpanju drugih možnih ukrepov za zmanjšanje izpustov CO2, ki jih povzročajo izdelki ali dejavnosti Audija in/ali trenutno neizogibnih izpustov CO2 v okviru dobavne verige, proizvodnje in recikliranja vozil Audi, zagotovi vsaj kvantitativna kompenzacija s prostovoljnimi in globalnimi projekti za odstranjevanje CO2 iz ozračja. V fazi uporabe vozila, to je od trenutka, ko je vozilo dostavljeno kupcu, se proizvedeni izpusti CO2 ne upoštevajo.
2Stavek se nanaša na neto ogljično nevtralno dobavo povsem električnih vozil v Evropi in ZDA od 1. januarja 2021.
3Revizijsko podjetje Ernst & Young nudi omejena zagotovila v zvezi z odstavki, ki sledijo vse do naslednjega podnaslova.
“Quote”
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.