Franci Bolta: "Audi je nosilec razvoja"

Ob koncu leta smo za pogovor zaprosili direktorja znamke Audi v Sloveniji Francija Bolto. Pogovarjali smo se o stanju avtomobilskega trga in položaju znamke Audi v zadnjem letu, pogledali, kako daleč je elektrifikacija mobilnosti, kam gre razvoj avtomobilov in kaj še lahko pričakujemo od znamke v bližnji in bolj oddaljeni prihodnosti.

21.12.2022 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Franci Bolta

"Tretje leto zapored ostajamo najmočnejša premijska znamka v Sloveniji."

Zaključuje se še eno izredno leto, ki ga je poleg pandemije covida-19 zaznamovala še vojna v Ukrajini. Kakšno je bilo letošnje leto za avtomobilsko industrijo na splošno in zlasti za znamko Audi?

Okoliščine, ki jih omenjate – pandemija, vojna v Ukrajini – in posledično splošna draginja, se v zadnjih dveh letih močno odražajo v praktično vseh gospodarskih sektorjih. Jasno je, da to čutimo tudi na avtomobilskem trgu, predvsem v obliki ozkih grl v dobavni verigi zaradi pomanjkanja polprevodnikov in drugih komponent. Pod črto se to odraža v zmanjšanem obsegu avtomobilskega trga, ne samo v Sloveniji, ampak tudi širše v Evropi in po svetu. Konkretno v Sloveniji je trg osebnih vozil letos za 14 odstotkov manjši kot v lanskem letu in do konca leta število novih vozil ne bo preseglo 44.000. Malo boljši položaj je pri premijskih znamkah, pri katerih je trg na ravni lanskega leta. Kar zadeva znamko Audi, moramo biti kljub vsem izzivom zadovoljni. Do konca leta bomo prodali približno enako število vozil kot v lanskem letu, in sicer okrog 1.400. Tretje leto zapored ostajamo najmočnejša premijska znamka v Sloveniji. Zelo razveseljivo je, da smo uspeli povečati prodajo fizičnim osebam za kar 20 odstotkov. Velika zasluga in zahvala gre prodajnim in servisnim ekipam partnerjev znamke Audi ter sodelavcem pri podjetju Porsche Slovenija, brez katerih tega uspeha ne bi bilo.

Zadovoljni smo tudi s prodajo električnih vozil. Delež teh je v našem portfelju višji od povprečja na celotnem slovenskem trgu. Danes že desetino vozil, ki jih prodamo, predstavljajo električna vozila, medtem ko je ta delež na celotnem slovenskem avtomobilskem trgu okoli pet odstotkov. Tudi če pogledamo segment električnih vozil v Sloveniji, je znamka Audi zelo dobro zastopana. V Sloveniji se je v letošnjih enajstih mesecih prodalo slabih 2.100 električnih vozil, šest odstotkov teh je bilo vozil znamke Audi, kar je dvakrat več kot siceršnji delež znamke na slovenskem avtomobilskem trgu. Trg električnih avtomobilov se razvija počasneje, kot smo pričakovali, predvsem zaradi pomanjkanja določenih komponent. Naročenih imamo veliko električnih vozil, ki pa jih žal ne moremo dobaviti in to velja za večino proizvajalcev.

 

Se je pa prodaja električnih vozil v zadnjem letu pospešila.

Seveda, lani so električna vozila predstavljala približno tri in pol odstotke trga, letos kot omenjeno, jih je pet odstotkov. Trg se razvija, kar je logično, saj so to strateške usmeritve panoge in posledično vsi proizvajalci pospešeno predstavljajo nova električna vozila.

2022-12-Franci-bolta-04

 

Tudi Audi je pospešil načrte elektrifikacije portfelja vozil. Od leta 2026 naprej, to je že zelo blizu, bodo vsi novo predstavljeni modeli Audi le na električni pogon. Kako to sprejemajo kupci?

Več kot bo električnih vozil na trgu in daljši kot bodo dosegi, večje bo zanimanje kupcev. Največji pomislek, ki ga danes zaznavamo pri kupcih, je namreč doseg in kje polniti. Kupci primerjajo doseg 1000 kilometrov, ki ga imajo avtomobili z motorjem z notranjim zgorevanjem, s 300 kilometri, ki jih lahko prevozijo s povprečnim električnim vozilom pozimi. Ampak poglejmo malo nazaj v čas, ko so na trg prišli prvi električni avtomobili. Takrat so imeli doseg 100, največ 200 kilometrov, danes pa imamo že vozila, ki imajo po ciklu WLTP doseg 600 kilometrov. Mislim, da se bo ta pomislek glede dosega do leta 2026 bistveno zmanjšal. Še en dejavnik, ki danes morda ljudi ne prepriča za nakup električnega avtomobila, je njihova cena, a verjamem, da se bo tudi to v prihodnje spremenilo z večjo ponudbo. Ob tem moram opozoriti, da se prodaja vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem leta 2026 ne bo ustavila, prehod bo namreč postopen. Leto 2026 bo prelomnica, ko Audi ne bo več predstavljal novih modelov z motorjem z notranjim zgorevanjem, še vedno pa bodo na voljo nekateri obstoječi modeli, po današnjih napovedih nekje do leta 2033.

 

Kaj pa elektrifikacija športnih modelov? Ljubitelji teh imajo morda do električnih vozil več zadržkov, veliko jim pomeni zvok motorja z notranjim zgorevanjem.

Tudi pri športnih avtomobilih je razvoj hiter. Že danes je tu športna različica električnega modela Audi e-tron GT, in sicer RS e-tron GT z izjemno zmogljivostjo in simulacijo zvoka motorja. Kljub temu, da pod pokrovom ni klasičnega motorja, ima voznik še vedno zelo zmogljiv stroj in hkrati zvok športnega vozila.

 

Pred letom smo v zelo zanimivem pogovoru z direktorjem Porsche Slovenija Danilom Ferjančičem veliko pozornosti namenili elektrifikaciji mobilnosti. V Porsche Slovenija, ki v Sloveniji trži tudi znamko Audi, ste se odločili za celovit pristop k e-mobilnosti in razvijate tudi vse podporne storitve, ki jih poznamo pod imenom MOON. Ali so kupci zato bolj naklonjeni električnim avtomobilom?

Mislim, da se bo ozaveščenost dvigovala z vedno večjim številom električnih vozil na cesti. Do zdaj so jih kupovali predvsem entuziasti, ker je bila ponudba, pa tudi infrastruktura, omejena. Za nas je celovit pristop k elektromobilnosti ključen in tudi zato smo začeli razvijati rešitve, ki jih tržimo pod znamko MOON. Zavedamo se, da električni avto sam po sebi ni rešitev za elektrifikacijo mobilnosti, razmišljati je treba širše. Z električnim avtomobilom namreč ne gremo na klasično bencinsko črpalko, ampak je za njihovo uporabo zelo pomembna izkušnja polnjenja in polnilna infrastruktura. Morda v tem trenutku ta še ni na idealni ravni, se pa zelo hitro razvija. Pri znamki MOON smo začeli najprej tržiti polnilne postaje, potem je šlo pa po naravni poti naprej. Ponudbo smo razširili na sončne elektrarne, saj se električna vozila največkrat polnijo doma, zato smo želeli lastnikom električnih vozil ponuditi pridobivanje lastne električne energije in to na zeleni način.

Video title

“quote”

Franci Bolta
Franci Bolta

“quote”

Kaj so trenutno največji izzivi in kako jih rešuje Audi?

Nekaj sem jih že omenil: to je vojna v Ukrajini, vsesplošna draginja, pomanjkanje posameznih komponent, kar se posredno odraža v daljših dobavnih rokih. Mislim, da smo se pri znamki Audi na vse to dobro odzvali. Prilagodili smo ponudbo oziroma pakete, tako da so bila naročila vozil praktično ves čas mogoča, vendar brez določene opreme. Ključno pri tem je bilo, da kupcem v razumnem roku dobavimo vozila. Mislim, da nam je to kar dobro uspelo, saj lahko na prste ene roke preštejemo kupce, ki so zaradi daljših dobavnih rokov odstopili od pogodb.

 

Se zaradi tega spreminjajo tudi cene avtomobilov?

Tako kot v vseh panogah se tudi cene avtomobilov dvigujejo. Mislim, da se bomo na to morali navaditi. En razlog so trenutne okoliščine, drugi pa dejstvo, da se avtomobilska panoga transformira. To zahteva dodatne stroške zaradi razvoja, ki posledično pomenijo višje cene. Mi teh trendov ne zaznavamo le zadnji dve leti, ampak že dlje časa, so pa zaradi znanih okoliščin še toliko bolj izrazite. Dvigi cen so zdaj tudi pogostejši, kot smo jih bili vajeni v preteklosti.

 

Omenili ste, da se avtomobilska panoga transformira. Kateri so ključni dejavniki, ki danes usmerjajo njen razvoj?

Mislim, da avtomobilska industrija dobiva neko povsem novo obliko. Dejavnikov je kar nekaj. Najprej so tu okoljske zahteve. Cilj proizvajalcev je znižati ogljične izpuste in izpuste trdnih delcev. Pri tem je prvi steber e-mobilnost, torej električna mobilnost, ki se trenutno zdi najbolj primerna oziroma najbolj učinkovita rešitev, da dosežemo okoljske cilje. Potem je treba upoštevati še širši trajnostni vidik. Procesi so danes veliko bolj trajnostno naravnani, tudi raba virov oziroma obnovljivih virov ima v avtomobilski panogi vedno večji pomen. In nenazadnje je tu digitalizacija. Vemo, da so danes praktično vse stvari povezljive, digitalizacija je prisotna že v zelo širokem obsegu. Mislim, da bo v naslednjih letih imela vedno večjo vlogo tudi umetna inteligenca, zlasti ko govorimo o avtomatizirani vožnji.

 

Je Audi nosilec ali sledilec tega razvoja?

Zagotovo lahko rečem, da je Audi nosilec razvoja. Pa ne samo v tem trenutku, to je znamka v preteklosti že dokazovala s številnimi inovativnimi rešitvami. Ena takih je zagotovo pogon quattro. Tudi danes lahko rečem, da Audi poganja razvoj. Avtomatizirana oziroma avtonomna vožnja pri znamki Audi je bila pred leti razvita že na zelo visokem nivoju. V katero smer bo šla mobilnost prihodnosti, smo pokazali tudi s konceptnimi vozili družine sphere, ki so bila predstavljena v obdobju zadnjega leta in pol.

 

"
Avtomobilska industrija dobiva neko povsem novo obliko.
"

small text

heading

text

button

Franci Bolta

 

Omenimo lahko še področje motošporta. Audi se je na Rally Dakar kot prvi podal z električnim pogonom.

Drži, na Rallyju Dakar letos že drugič nastopamo s kombiniranim hibridnim pogonom. Sem lahko štejemo tudi napoved znamke, da bo s kombiniranim pogonom in sintetičnim gorivom vstopila v prestižno Formulo 1. Vse to dokazuje, da je Audi nosilec razvoja tudi danes.

 

Bodo vse te spremembe po vašem mnenju premešale karte na trgu mobilnosti? Bo nemška avtomobilska panoga zadržala primat?

Težko je reči. Razmere se bodo gotovo spremenile, ker bodo prišla visokotehnološka podjetja oziroma nove znamke. Vemo, da je na Kitajskem že okoli 50 proizvajalcev električnih vozil in zagotovo bodo nekateri prišli tudi na evropski trg. Novi konkurenti se bodo pojavili tudi zato, ker so vozila danes z vidika kompleksnosti manj zahtevna. Na trgu se da kupiti veliko komponent, ki jih različni proizvajalci sestavijo in naredijo svoj design. S tem se bo morala soočiti celotna avtomobilska panoga. Verjamem, da nekaterih znamk, ki ne bodo dovolj hitro sledile spremembam, v bližnji prihodnosti ne bo več, bodo pa nemške znamke tudi v bližnji prihodnosti zagotovo igrale pomembno vlogo. Tudi zaradi tradicije in navezanosti kupcev na znamke. Menim, da še vedno velja, da ko neki znamki zaupaš in če izpolnjuje pričakovanja, se ne odločiš zlahka za spremembo. Mogoče bodo imele mlajše generacije drugačen odnos do tega. Ob tem se mi zdi pomembno omeniti tudi, da so ljudje danes vedno bolj ozaveščeni o trajnostnem razvoju. Pri izbiri so pozorni na to, da znamke delujejo trajnostno, da živijo te vrednote in jih ne samo komunicirajo, in tudi to spreminja trg.

 

Kje vi vidite konkurenčne prednosti znamke Audi?

Prednost je gotovo to, da je Audi nosilec razvoja, kot sem omenil. Audi je bil od nekdaj inovativna, napredna znamka, in to na vseh področjih. Bil je tudi med prvimi, ki je inovacije uvajal v serijsko proizvodnjo vozil. Prednost je tudi trajnostni vidik, ki ima pri razvoju novih vozil znamke Audi velik pomen in je ključni del poslovnih strategij. In nenazadnje dejstvo, da Audi v središče postavlja uporabnika, upošteva njegove želje in potrebe in v skladu s tem razvija izdelke. S tega vidika se je strategija razvoja povsem spremenila. Včasih so se vozila oblikovala od zunaj navznoter, danes je obratno. Vse se vrti okrog uporabnika. Audi to zelo dobro udejanja.

Franci Bolta

 

Kako pa znamko Audi vidimo Slovenci?

Znamka Audi je pri slovenskih kupcih zelo zaželena, tudi prodajne številke kažejo na to. Mislim, da se kupci mnogokrat identificirajo z njenimi vrednotami. To spodbuja čustva, ta pa so pri avtomobilih pomembna. Niso nekaj kratkotrajnega, v človeku ostanejo dlje časa in vplivajo na njegove odločitve. Moram reči, da pri znamki Audi to dosegamo in imamo zelo lojalne stranke. Mislim tudi, da ima zlasti v premijskem segmentu za zdaj lastništvo še vedno velik pomen.

 

Zvestobo znamki zaznavamo tudi v naših pogovorih za AudiLab Slovenija. Naši sogovorniki večkrat rečejo, da ko enkrat začnejo voziti Audi, se tudi kasneje odločajo za to znamko.

Drži. Poleg omenjenih lastnosti je tu pomembno tudi enostavno upravljanje vozila. Od kupcev večkrat slišim, da so vozila Audi zelo enostavna za upravljanje, ker vse deluje nekako intuitivno. Ko sedeš v avto, imaš po nekaj minutah občutek, da je vse na pravem mestu. Pomembno pri upravljanju vozila je, da je potrebnih čim manj »operacij«, ki bi lahko voznika odvračale od osredotočenosti na vožnjo. Audi ima na tem področju odlične rešitve, ki jih je razvijal z namenom čim boljše uporabniške izkušnje.

 

Ob menjavi avtomobila ni neke začetne tesnobe.

Tako je, vse deluje po pričakovanjih, ni presenečenj. To mislim, da je danes ključno, zlasti v dobi digitalizacije, ko se nam vedno mudi in ne želimo nameniti veliko časa za spoznavanje avtomobila.

 

Se sicer naš okus glede avtomobilov spreminja? Kakšen tip avtomobilov je Slovencem najbolj všeč?

Če pogledamo prodajno statistiko, zagotovo prevladujejo športni terenci vseh velikosti. Že nekaj let opažamo trend upadanja v razredu limuzin in karavanov, ki smo jih bili vajeni v preteklosti. To velja tako pri zasebni kot poslovni uporabi. V preteklosti smo poslovnim uporabnikom prodajali Audi A4 ali A6, danes so jih v veliki meri nadomestili športni terenci. Audi Q7, opremljen z zračnim vzmetenjem, na primer omogoča praktično enake vozne lastnosti kot limuzina. Podvozje omogoča nastavitve za vse vozne razmere – na avtocesti se zniža, ko se zapelješ na drugačen teren in so potrebne terenske lastnosti, pa nastavitve lahko ustrezno spremeniš in imaš tako v enem avtomobilu praktično vse. To se mi zdi ključen razlog, zakaj je prišlo do teh sprememb. Seveda pa tudi varnost, saj športni terenci dajejo občutek večje varnosti, višje sedenje pa omogoča enostavnejše vstopanje, izstopanje, boljšo preglednost.

small text

heading

text

button
Franci Bolta
Franci Bolta

Imeli ste priložnost voziti različne modele znamke Audi. Vas je kateri še posebej navdušil?

Letos poleti me je zelo navdušil Audi RS6 Avant. S številnimi elementi, značilnimi za modele RS, posreduje jasno sporočilo. Z neverjetnimi 600 konjskimi močmi kar požira cesto. Po drugi strani pa je to tudi avtomobil za vsakodnevne vožnje. Sam sicer vozila izbiram glede na trenutne potrebe. Naš portfelj modelov je res zelo širok in pester in vsakomur omogoča tako izbiro. Ko so bili otroci manjši, mi je bila pomembna prostornost in takrat sem največkrat izbral Audi A4 ali A6 Avant, pa tudi Q5. Odkar pa imamo v portfelju električna vozila, je izbira jasna.

 

Kateri model imate trenutno?

Zdaj vozim Q4 e-tron 45 quattro.

 

Kaj vam je všeč pri njem?

Če govorim o udobju vožnje, bi gotovo izpostavil to, da je avto tih in ga praktično ne slišiš. Po drugi strani ima res odlične pospeške. Potem je tukaj zagotovo tudi varnost. Zelo veliko mi pomenijo asistenčni sistemi in danes si težko predstavljam vožnjo brez radarskega tempomata. Ne toliko zaradi vožnje po avtocesti, ampak predvsem v naselju. Pri električnem avtomobilu človek namreč nima občutka, da vozi hitro, pospeški so izjemni in hitro lahko prekoračiš omejitve. Izpostavil bi tudi navigacijo s projicirnim sistemom s tehnologijo obogatene resničnosti, ki preslika nekatere napotke in točke poti na ustrezno mesto v resničnem zunanjem svetu. Vse to se lepo projicira na steklo, tako da je voznikov fokus vedno na cesti. Ni mu treba umikati pogleda in to se mi zdi super.

 

Je to vaš prvi električni avto?

V Sloveniji smo prvo popolnoma električno vozilo znamke Audi predstavili leta 2019, to je bil Audi e-tron. S tem modelom sem nabiral prve izkušnje v svetu elektromobilnosti.

"Zelo veliko mi pomenijo asistenčni sistemi"

Imeli ste priložnost voziti različne modele znamke Audi. Vas je kateri še posebej navdušil?

Letos poleti me je zelo navdušil Audi RS6 Avant. S številnimi elementi, značilnimi za modele RS, posreduje jasno sporočilo. Z neverjetnimi 600 konjskimi močmi kar požira cesto. Po drugi strani pa je to tudi avtomobil za vsakodnevne vožnje. Sam sicer vozila izbiram glede na trenutne potrebe. Naš portfelj modelov je res zelo širok in pester in vsakomur omogoča tako izbiro. Ko so bili otroci manjši, mi je bila pomembna prostornost in takrat sem največkrat izbral Audi A4 ali A6 Avant, pa tudi Q5. Odkar pa imamo v portfelju električna vozila, je izbira jasna.

 

Kateri model imate trenutno?

Zdaj vozim Q4 e-tron 45 quattro.

 

Kaj vam je všeč pri njem?

Če govorim o udobju vožnje, bi gotovo izpostavil to, da je avto tih in ga praktično ne slišiš. Po drugi strani ima res odlične pospeške. Potem je tukaj zagotovo tudi varnost. Zelo veliko mi pomenijo asistenčni sistemi in danes si težko predstavljam vožnjo brez radarskega tempomata. Ne toliko zaradi vožnje po avtocesti, ampak predvsem v naselju. Pri električnem avtomobilu človek namreč nima občutka, da vozi hitro, pospeški so izjemni in hitro lahko prekoračiš omejitve. Izpostavil bi tudi navigacijo s projicirnim sistemom s tehnologijo obogatene resničnosti, ki preslika nekatere napotke in točke poti na ustrezno mesto v resničnem zunanjem svetu. Vse to se lepo projicira na steklo, tako da je voznikov fokus vedno na cesti. Ni mu treba umikati pogleda in to se mi zdi super.

 

Je to vaš prvi električni avto?

V Sloveniji smo prvo popolnoma električno vozilo znamke Audi predstavili leta 2019, to je bil Audi e-tron. S tem modelom sem nabiral prve izkušnje v svetu elektromobilnosti.

 

 

Video title
Franci Bolta

 

Kakšne pa so bile te izkušnje?

Na začetku je bilo malo stresno, priznam, ker je bilo vse novo in drugačno. Le mesec dni po predstavitvi modela Audi e-tron na slovenskem trgu smo se z njim odpeljali na poslovni dogodek v München. Naredili smo si načrt, kako in kje bomo polnili in upali, da bo šlo vse po načrtih. Takrat sem res veliko gledal na števec, kako se baterija prazni, in preverjal doseg. Ko smo se ustavili na polnilni postaji in želeli polniti, smo ugotovili, da še nismo registrirali kreditne kartice, tako da smo morali mimogrede urediti še to in prvo polnjenje je bilo uspešno za nami. Na koncu se je izkazalo, da vožnja z električnim avtomobilom od Ljubljane do Münchna ni trajala nič dlje kot vožnja z običajnim vozilom. Ustavili smo se dvakrat za dobrih deset minut, skupaj nismo imeli postankov niti pol ure. Tudi s klasičnim avtomobilom se moraš na takšni razdalji kdaj ustaviti. Od takrat pomisleka glede dosega nisem imel več. Res je pri električnem avtomobilu na daljših poteh dobro vnaprej malo razmisliti glede polnjenja. Ne zato, ker polnilnih postaj ne bi bilo dovolj, ampak zato, da so postanki optimalni. Sicer pa tudi že sama navigacija vozniku predlaga, kdaj oziroma kje ustaviti za polnjenje.

 

Takrat je bila tudi polnilna infrastruktura še precej slabše razvita kot zdaj.

Res je, takrat v Sloveniji na primer še ni bilo hitrih polnilnih postaj Ionity, danes jih imamo že na štirih lokacijah v Sloveniji. Poleg tega imamo tudi razširjeno mrežo polnilnic v okviru sistema MOON Charge. Polnilna infrastruktura se res zelo hitro razvija.

 

Katere lastnosti, dodatna oprema ne sme manjkati v vašem avtu?

Poleg asistenčnih sistemov, ki sem jih že omenil, je še pogon quattro, zlasti v zimskih razmerah idealna izbira.

 

Morda še matrični LED-žarometi?

Hvala za namig. Tudi pri razvoju svetlobnih teles je Audi korak pred ostalimi. Matrični LED-žarometi s svojo prilagodljivostjo omogočajo zanesljivejšo in varnejšo vožnjo za vse udeležence v prometu.

"
Zelo veliko mi pomenijo asistenčni sistemi.
"

Franci Bolta

 

Kakšen voznik ste sicer?

V kakšnem smislu mislite? Namenoma ne kršim prometnih predpisov, če ste imeli to v mislih (smeh).

 

Zato uporabljate radarski tempomat …

Veliko asistenčnih sistemov. Pomemben mi je tudi Lane Assist, ki vozniku pomaga voditi vozilo znotraj voznega pasu. Med vožnjo smo z mislimi velikokrat drugje in če imaš asistenta, ki te opomni, da se osredotočiš na vožnjo, je to super. Asistenčni sistemi so mi blizu in bi se težko odpovedal njihovi uporabi.

 

Na tem področju gre razvoj zelo hitro naprej. Predvidevam, da se zato veselite tudi mobilnosti prihodnosti, časa, ko bodo avtomobili vozili sami?

Seveda.

 

Česa se pa najbolj veselite?

Avtonomna oziroma avtomatizirana vožnja je v bistvu že na ravni, da bi lahko avtomobili vozili sami. Kar še ni na tej ravni, je infrastruktura, torej komunikacija med vozili in med prometno signalizacijo, bo pa to v bližnji prihodnosti zagotovo prišlo. Težko danes rečem, koliko se tega veselimo, ker bo po mojem mnenju vsaj del voznikov občasno še želel prijeti za volan, tudi ko bo avtonomna vožnja del vsakdana.

 

Kaj pa vi osebno?

Po eni strani se veselim, ne bi pa pristal na to, da mi nekdo reče, zdaj si pa samo še potnik in nimaš več možnosti upravljanja vozila.

 

Konceptna vozila Audi omogočajo oboje. Voznik lahko sam izbere, ali bo vozil ali bo prepustil vožnjo avtomobilu in se bo v tem primeru krmilo skrilo pod armaturo.

Točno tako, to je ključno. Ko bo razvoj dovolj daleč, mislim, da bomo ljudje samovozeče avtomobile v večini primerov uporabljali avtonomno, ampak nekateri vozniki si bodo kdaj še zaželeli prevzeti nadzor nad njim. Audi tudi v tem primeru posluša kupce. Razvoj avtomobilov poteka v skladu z njihovimi potrebami in željami.

 

 

Franci bolta

"Zanimivo je, da bomo imeli naslednje leto hkrati prenovljen električen in klasičen avtomobil z motorjem z notranjim zgorevanjem z enako oznako, torej Q8 e-tron in Q8."

Premaknimo se iz prihodnosti malo bližje, na naslednje leto. Kaj lahko pričakujemo od znamke Audi, kaj novega bo predstavila?

V naslednjem letu bosta dve novosti, ena bo na področju električnih vozil. Naš prvi povsem električni model Audi e-tron bo dočakal produktno prenovo in prihaja z novim imenom Q8 e-tron. To pričakujemo v prvi polovici leta 2023. Opremljen bo z baterijo večje kapacitete in sicer s 115 kW in dosegom do 600 kilometrov po WLTP ciklu. Verjamem, da bomo s tem prepričali tudi tiste kupce, ki danes še dvomijo v električna vozila zaradi krajšega dosega, kot so ga navajeni pri vozilih z motorji z notranjim zgorevanjem. Druga novost pa bo osvežitev zelo priljubljenega SUV-ja, našega največjega modela Q8, v drugi polovici leta. Zanimivo je, da bomo imeli naslednje leto hkrati prenovljen električen in klasičen avtomobil z motorjem z notranjim zgorevanjem z enako oznako, torej Q8 e-tron in Q8. Drugih večjih novosti v naslednjem letu ne bo, jih bo pa zato več v letih 2024 in 2025.

V naslednjem letu, že kmalu po začetku leta, bo predstavljeno še novo konceptno vozilo, četrto iz družine sphere, ki bo namenjeno ljudem z bolj aktivnim življenjskim slogom.

Naj ob tem omenim še storitev AudiPay, ki je kupci morda še ne poznajo dovolj. To je storitev, ki jo trenutno med avtomobilskimi znamkami poleg Tesle ponuja le Audi. Kupcem omogoča nakup določenih funkcij na zahtevo, po nakupu vozila. Kupec lahko na primer na daljavo podaljša licenco za Audi Connect ali posamezne storitve znotraj nje, in sicer za stalno ali samo za določen čas.

 

Voznik modela Audi lahko na primer z AudiPay preprosto dokupi matrične LED-žaromete.

Tako je, lahko jo kupi kar iz svojega avta na daljavo, brez obiska pooblaščenega prodajalca. Nabor funkcij, ki jih je mogoče kupiti, se razlikuje med modeli, ponudba pa se bo v prihodnjih letih še povečevala.

Ob koncu leta želim bralcem veliko radosti in čarobnosti v prazničnem času. Naj bo prihodnost polna naelektrenih doživetij.

Video title

2022-12-Franci-bolta-14

Danilo Ferjančič
Danilo Ferjančič

Danilo Ferjančič: razvijamo povsem nove poslovne modele

Avtomobilska industrija je sredi velike preobrazbe. Podjetje Porsche Slovenija je v teh spremembah našlo nove poslovne priložnosti in začelo razvijati nove poslovne modele e-mobilnosti. Kakšni so, kako se razvija e-mobilnost v Sloveniji, kako se spreminja avtomobilska industrija in kaj še lahko pričakujemo.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik