trajnostni razvoj 31.07.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
28.06.2023 Avtor: AUDI AG Fotografije: Arhiv Audi
Audi je prvi proizvajalec premijskih avtomobilov, ki je v sodelovanju s partnerji vzpostavil zaprt krog materialov za izdelavo avtomobilskih stekel. Do zdaj so nepopravljiva avtomobilska stekla, predvsem vetrobranska stekla in panoramske strehe, končala v manj zahtevnih vlogah, kot so steklenice ali izolacija, v postopku tako imenovanega manjvrednostnega recikliranja (angl. downcycling). Vendar je pilotni projekt dokazal, da je steklo mogoče ponovno uporabiti s primerljivo kakovostjo. Znamka Audi je projekt predstavila na letošnjem festivalu Greentech v Berlinu med 14. in 16. junijem, ki jo kot ustanovni partner podpira že od leta 2020.
Projekt "GlassLoop" znamke Audi v sodelovanju s podjetji Reiling Glas Recycling, Saint-Gobain Glass in Saint-Gobain Sekurit prikazuje, kako uvesti krožno zanko materialov v serijsko proizvodnjo. Partnerska podjetja so približno leto dni preizkušala različne metode za izdelavo novih vetrobranskih stekel za model Audi Q4 e-tron iz poškodovanih avtomobilskih stekel.
Zdaj je postopek pripravljen za serijsko proizvodnjo: najprej se avtomobilska stekla razbijejo na majhne koščke. Nato se odstranijo vsi elementi, ki niso steklo, na primer ostanki lepila. Pridobljeni stekleni granulat partnerska podjetja stopijo in predelajo v plosko avtomobilsko steklo, ki vsebuje do 30 odstotkov sekundarnih surovin. Cilj je zagotoviti zadostno količino steklene mase, da bi dosegli predvideni delež recikliranega materiala v celotni proizvodnji vozila Audi Q4 e-tron glede na načrtovani obseg proizvodnje. Reciklirana vetrobranska stekla se bodo v proizvodnji modela Audi Q4 e-tron uporabljala od septembra 2023.
"Če nepopravljiva avtomobilska stekla predelamo na način, ki omogoča njihovo ponovno uporabo v avtomobilski proizvodnji, zmanjšamo porabo surovin in se izognemo manjvrednostnemu recikliranju," pojasnjuje Philipp Eder, vodja projektov za krožno ekonomijo in dobavno verigo pri znamki Audi. Uporaba predelanega steklenega granulata zmanjšuje potrebo po primarnih surovinah, kot je kremenov pesek.
Projekt "GlassLoop" je del Audijeve pobude Act4Impact, ki si prizadeva zmanjšati negativni vpliv dobavne verige na ljudi in okolje. Naložba se že obrestuje – Audi je postal eden od treh prejemnikov nemške nagrade za trajnostne projekte v kategoriji "Koncept recikliranja", ki jo podeljujejo Nemški inštitut za kakovost storitev (Deutsches Institut für Service-Qualität), nemška mreža NTV in revija DUP Unternehmer, ki jo sponzorira nekdanja nemška ministrica za gospodarstvo Brigitte Zypries.
Znamka Audi bo v prihodnosti vzpostavila dodatne krožne zanke materialov. Želimo si povečati uporabo sekundarnih surovin povsod, kjer je to ekološko in ekonomsko smiselno. "Naš cilj je predelati čim več visokokakovostnih materialov in jih ponovno uporabiti v proizvodnji," pravi predsednik uprave družbe Audi Markus Duesmann. Tako bomo varčevali z dragocenimi primarnimi surovinami in zmanjšali vpliv naših izdelkov na okolje.
Cilj krožnega gospodarstva je čim dlje ohranjati kakovost materialov. Bistveno je, da se lahko materiali ponovno uporabijo v avtomobilski industriji in ne končajo v manj zahtevnih uporabah. Ena od glavnih prednostnih nalog znamke Audi je trajnostno ravnanje z materiali iz vozil, ki so dosegla konec svojega življenjskega cikla. Cilj je v kar največji meri preprečiti manjvrednostno recikliranje in izgubo kakovosti materialov v postopku recikliranja.
Na festivalu Greentech je znamka Audi predstavila svoje prizadevanje za vzpostavitev krožnih zank za različne vrste surovin, kot so jeklo, aluminij in plastika. Peti Greentech po vrsti je privabil več kot 190 razstavljavcev ter več kot 15 tisoč obiskovalcev. Festival so ustanovili trajnostni podjetnik Nico Rosberg ter inženirja Marco Voigt in Sven Krüger, s ciljem spodbujanja trajnostnih rešitev. Eden od vrhuncev prireditve so nagrade Green Awards, ki prepoznavajo posameznike, organizacije in projekte, ki s svojimi idejami pomembno prispevajo k trajnostnemu razvoju. Med nominiranci v kategoriji Mladi je bila tudi okoljska aktivistka Sharona Shnayder, štipendistka Okoljske fundacije Audi, ki s svojim gibanjem "Tuesday for Trash" spodbuja k pobiranju smeti iz okolja.
“quote”
“quote”
Pri znamki Audi želimo doseči neto ogljično nevtralnost¹ svojih proizvodnih obratov do leta 2025. Da bi dosegli ta ambiciozni cilj, smo sprejeli okoljski program Mission:Zero, ki združuje vse pristope k zmanjševanju vpliva na okolje v proizvodnji in logistiki. Okoljski program obsega več kot zgolj razogljičenje, osredotoča se tudi na učinkovito rabo vode in virov ter zaščito in ohranjanje biotske raznovrstnosti.
Pod okriljem projekta Mission:Zero je Audi tudi na festivalu Greentech na svoji stojnici uporabil trajnostne materiale, ki jih je mogoče reciklirati, in modularno strukturo stojnice z veliko mero prilagodljivosti.
Na festivalu Greentech so bili predstavljeni tudi številne projekte, ki jih finančno podpira Okoljska fundacija Audi. Med njimi sta projekta za sanacijo obalnih območij v ZDA. Okoljski pobudi Save the Bay v Kaliforniji in Chesapeake Bay Foundation na vzhodni obali si prizadevata ohraniti zdrave in odporne ekosisteme obalnih voda.
Na Tajskem Okoljska fundacija Audi sodeluje s fundacijo Ferry Porsche in podjetjem everwave pri odstranjevanju odpadkov iz rek in kanalov v okolici glavnega mesta Bangkok s pomočjo posebnega čolna za zbiranje smeti. Poleg čiščenja rek bodo zgrajene tudi strukture za profesionalno odstranjevanje odpadkov.
V okviru projekta Urbanfilter Okoljska fundacija Audi in Tehniška univerza v Berlinu razvijata pametne filtre za filtriranje cestnih odplak. Preskusi v laboratoriju Tehnične univerze v Berlinu so pokazali, da filtri delujejo izjemno učinkovito. V testni fazi so se izkazali pri zajemanju različnih vrst odpadkov, kot so cigaretni filtri, mikroplastika v obliki plastičnih zrnc (velikosti do treh milimetrov), ovitki sladkarij in pokrovčki skodelic za enkratno uporabo, ne da bi se zamašili – in to ne le v rahlem dežju, temveč tudi v primeru močnega naliva.
Pri znamki Audi skozi vse leto sledimo okoljskim, družbenim in korporativnim dejavnikom poslovanja (dejavnikom ESG). Več o našem trajnostnem poslovanju lahko v naši spletni reviji AudiLab Slovenija preberete v kategoriji trajnostni razvoj.
1 Audi neto ogljično nevtralnost obravnava kot stanje, v katerem se po izčrpanju drugih možnih ukrepov za zmanjšanje izpustov CO₂, ki jih povzročajo izdelki ali dejavnosti Audija in/ali trenutno neizogibnih izpustov CO₂ v okviru dobavne verige, proizvodnje in recikliranja vozil Audi, zagotovi vsaj kvantitativna kompenzacija s prostovoljnimi in globalnimi projekti za odstranjevanje CO₂ iz ozračja. V fazi uporabe vozila, to je od trenutka, ko je vozilo dostavljeno kupcu, se proizvedeni izpusti CO₂ ne upoštevajo.
Pri znamki Audi želimo doseči neto ogljično nevtralnost1 svojih proizvodnih obratov do leta 2025. Da bi dosegli ta ambiciozni cilj, smo sprejeli okoljski program Mission:Zero, ki združuje vse pristope k zmanjševanju vpliva na okolje v proizvodnji in logistiki. Okoljski program obsega več kot zgolj razogljičenje, osredotoča se tudi na učinkovito rabo vode in virov ter zaščito in ohranjanje biotske raznovrstnosti.
Pod okriljem projekta Mission:Zero je Audi tudi na festivalu Greentech na svoji stojnici uporabil trajnostne materiale, ki jih je mogoče reciklirati, in modularno strukturo stojnice z veliko mero prilagodljivosti.
Na festivalu Greentech so bili predstavljeni tudi številne projekte, ki jih finančno podpira Okoljska fundacija Audi. Med njimi sta projekta za sanacijo obalnih območij v ZDA. Okoljski pobudi Save the Bay v Kaliforniji in Chesapeake Bay Foundation na vzhodni obali si prizadevata ohraniti zdrave in odporne ekosisteme obalnih voda.
Na Tajskem Okoljska fundacija Audi sodeluje s fundacijo Ferry Porsche in podjetjem everwave pri odstranjevanju odpadkov iz rek in kanalov v okolici glavnega mesta Bangkok s pomočjo posebnega čolna za zbiranje smeti. Poleg čiščenja rek bodo zgrajene tudi strukture za profesionalno odstranjevanje odpadkov.
“Quote”
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.