trajnostni razvoj 29.11.2024
Dr. Recknagel, že peto leto ste na položaju vodje službe za varstvo okolja pri družbi Audi in izvršnega direktorja ter predstavnika upravnega odbora Okoljske fundacije Audi. Prav veliko prostega časa najbrž nimate.
Res je, zdravje našega planeta je predmet vse večje pozornosti, zato imamo dela veliko. Ker pa smo zgodaj spoznali, da bo morala tudi industrija prevzeti svoj delež odgovornosti, je veliko dela že za nami. Okoljska fundacija Audi navsezadnje deluje že polnih dvanajst let in takrat okoljska problematika še ni bila tako v ospredju, kot je danes.
Copeland, tudi vi ste zelo zaposleni, z odpravami in fotografijami ozaveščate o trajnostnih vprašanjih in opozarjate na podnebne spremembe. Kako se planet počuti te dni?
Za odgovor na to vprašanje se je treba samo ozreti na polarna območja, so namreč točka nič za spremembe, s katerimi se soočamo. Leta 2009 sem prvič peš odpotoval na Severni tečaj. O tem sem sanjal vse od najstniških let. Znova sem to poskusil leta 2017, dvomim pa, da je danes sploh še možno pot do Severnega tečaja prehoditi peš, saj se led, ki prekriva Arktično morje, tali. Arktično morje je kraj, kjer so podnebne spremembe najbolj opazne. Moji hčeri, ki sta stari pet in šest let, se ne bosta mogli nikoli peš odpraviti do Severnega tečaja, saj v prihodnosti ledu ne bo več dovolj. Polarna območja moramo pozorno opazovati, saj se bodo stvari, ki se zgodijo tam, ponovile drugje po svetu. Z drugimi besedami, naša dvorišča postajajo vse bolj podobna točkam nič, saj so podnebne tragedije po vsem svetu vedno bolj pogoste in vedno bolj nevarne.
Kakšno vlogo ima industrija pri varovanju okolja in kakšno odgovornost nosijo podjetja, kot je Audi?
Recknagel: Ker je industrija ena od gonilnih sil antropogenih podnebnih sprememb, je povsem logično, da mora odigrati ključno vlogo tudi pri reševanju problema. Zmožna je razviti in vpeljati tehnologije, ki so potrebne za doseganje ogljične nevtralnosti* v prihodnosti. Kot odgovorno podjetje je podjetje Audi zavezano ciljem Pariškega podnebnega sporazuma, ki želi omejiti dvig svetovnih temperatur na manj kot dve stopinji Celzija.
Copeland: Obstajajo trije nosilci sprememb: izvoljeni predstavniki oblasti, deležniki v podjetjih in javno mnenje, ki ga sestavljajo mediji in potrošniki. Ker so ti trije agenti med seboj tesno povezani, so lahko le toliko hitri kot najpočasnejši med njimi. Ljudi ženejo kompleksni mehanizmi, toda najbolj očiten med njimi je verjetno udobje. Vsi si želimo udobja, obenem pa nočemo, da bi nas to preveč stalo. To predstavlja naš končni algoritem. Naloga poslovne skupnosti in izvoljenih predstavnikov pa je iskanje otipljivih rešitev iz teh omejitev. Transport, ki bi bil neto ogljično nevtralen*, je med lažje dosegljivimi cilji. Z razvojem neverjetne tehnologije in visoke stopnje zanesljivosti je znamka Audi odličen primer tega, koliko različnih rešitev nam je na voljo. Upam pa, da bomo lahko transport spremenili s preseganjem direktiv, ne zgolj z odzivanjem nanje.