Trajnostni nekoč in danes

Felix Neureuther, ambasador znamke Audi, in Rüdiger Recknagel, vodja oddelka za varstvo okolja v skupini Audi, sta se sprehodila po Audijevem muzeju in si ogledala ikonične modele znamke Audi iz preteklosti, kot so Audi 100 C3, Audi A2 in Urquattro, prvi model quattro. V pogovoru sta se dotaknila trajnostnega razvoja v pionirskih vozilih, privlačnosti električnih avtomobilov in prihodnosti trajnostne proizvodnje.

31.01.2025 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Malo pred 17. uro zadnji obiskovalci počasi zapuščajo stavbo s stekleno fasado, ki spominja na kolobarje v drevesnem deblu. Muzej Audi museum mobile v Ingolstadtu simbolizira vztrajnost in spremembe, tradicijo in napredek. Tu sta se na pogovoru o trajnostnem razvoju srečala Felix Neureuther, ambasador znamke Audi in nekdanji alpski smučar, ter Rüdiger Recknagel, vodja oddelka za varstvo okolja v skupini Audi.

 

Felix, Rüdiger, očitno je, da sta navdušena nad zgodovinskimi modeli znamke Audi. Rada vozita?

Felix Neureuther: Zelo. Že od otroštva sem ljubitelj avtomobilov in še vedno imam v spominu stari beli Audi 100, ki so ga imeli moji stari starši. Še danes se spominjam njegovega vonja, kot otroku se mi je zdel zelo 'kul'.

Rüdiger Recknagel: Vožnja z avtomobilom je zame posebno doživetje, še posebej pa seveda z modelom Audi. Občutek za njegovim volanom je težko preseči. Najbolj sem navdušen nad tem, kako se pogon quattro obnese v zimskih razmerah. Ko enkrat doživiš, s kakšno lahkoto obvladuje poledenele gorske ceste, si ne želiš več ničesar drugega.

Felix Neureuther: S tem se ne bi mogel bolj strinjati. Res je neverjeten občutek, ko se pozimi brez težav voziš po gorskih prelazih, medtem ko drugi na svoja vozila mučno natikajo snežne verige.

Med ogledom razstave na temo aerodinamike se Felix Neureuther in Rüdiger Recknagel ustavita ob modelih Audi 100 C3 (1982) in Audi A6 Avant e-tron concept (2022). Ko se usedeta v Audi A2 1.2 TDI (2002), se Felix s hudomušnim nasmeškom spomni še ene zgodbe:

Video title

“quote”

“quote”

"Ko sem bil star deset let, sem lahko sedel v dedkovem naročju in obračal volan. Bilo je nepozabno – absolutno vrhunsko doživetje."

Felix Neureuther

small text

heading

text

button

small text

heading

text

button
Trajnostni nekoč in danes
Trajnostni nekoč in danes
Trajnostni nekoč in danes
Trajnostni nekoč in danes

Felix, zdaj imate sami tri otroke. Kakšno vlogo imajo pri vašem zavzemanju za trajnostni razvoj?

Felix Neureuther: Veliko. Ko dobiš otroke, se tvoj pogled na trajnostni razvoj bistveno spremeni. Ne živiš več samo zase, ampak poskušaš storiti vse za dobrobit prihodnjih generacij. Zaradi otrok se veliko bolj zavedaš pomena trajnosti.

Rüdiger Recknagel: Sam sem bil vedno trdno prepričan, da je trajnostni razvoj izjemno pomemben. Enako velja za znamko Audi, trajnost je del naše DNK. Poglejmo samo vozilo, v katerem sedimo zdaj. Audi A2 je bil pravi mejnik na področju aerodinamike. Je prvi avtomobil na svetu s štirimi vrati in porabo treh litrov, ki ima količnik zračnega upora1 le 0,25. Leta 2002, ko je bil avtomobil prvič izdelan, trajnostni razvoj v javnosti še ni bil tako velika tema, vendar je znamka Audi že takrat prepoznala njegov pomen.

Da se je Audi že zgodaj usmeril v razvoj naprednih pogonskih tehnologij, dokazuje tudi naslednji muzejski eksponat: Audi A4 Avant duo iz leta 1997. Ta prvi evropski hibrid v majhni seriji je bilo mogoče zelo preprosto napolniti na običajni hišni vtičnici, samo z električnim motorjem pa je dosegel hitrost do 80 km/h. Audi je vanj vgradil tudi že takrat napredno tehnologijo rekuperacije: kinetično energijo, na primer pri zaviranju, je bilo mogoče pretvoriti v električno energijo, kar je povečalo energetsko učinkovitost vozila in zmanjšalo njegov vpliv na okolje.

 

Leta 1997 je bil hibridni avtomobil vizionarska ideja, danes pa je električna mobilnost ključni del Audijeve strategije. Rüdiger, kaj nas čaka v prihodnosti?

Rüdiger Recknagel: Naša prihodnost je električna. To velja tako za naše izdelke kot za naše proizvodne obrate. Že danes izdelujemo povsem električne modele skoraj v vseh naših evropskih tovarnah. Cilj je, da bi do konca desetletja vse Audijeve tovarne po svetu izdelovale vsaj en električni model.

“Quote”

 

 

Video title
Trajnostni nekoč in danes

 

Ali oba vozita električni avtomobil?

Felix Neureuther: Jaz pravzaprav vozim oboje, električni avtomobil in avtomobil s klasičnim pogonom. Oboje je zelo zabavno, oboje ima svoj čar. Vendar pa Audi SUV SQ6 e-tron resnično pospeši utrip mojega srca. Ko pritisnem na plin in začutim silovit pospešek – tega občutka preprosto ne znam opisati.

Rüdiger Recknagel: Že leta vozim samo električne avtomobile. Kot je dejal Felix, užitek v vožnji, pospeški – to je preprosto osupljivo. Poleg tega pa je električni pogon tudi najbolj učinkovit. Ponuja podnebno nevtralno, individualno mobilnost in hkrati užitek v vožnji, ničemur se ni treba odpovedati.

 

Felix Neureuther in Rüdiger Recknagel nadaljujeta pot po muzeju. Raznolikost eksponatov oživlja preteklost in hkrati ponuja pogled v prihodnost. Ustavita se pred vozilom Audi A6 Sportback e-tron, ki postavlja nova merila na področju aerodinamike. Z optimiziranim zračnim uporom je to električno vozilo trenutno Audijev najučinkovitejši serijski model, s količnikom zračnega upora1 0,21 pa tudi vodilno v svojem razredu.

 

Naša električna vozila odražajo naš pogled na trajnostno mobilnost. Kako Audi skrbi za okolju prijaznejšo zasnovo vozil?

Rüdiger Recknagel: Primerov je veliko, a če ostanemo pri novem modelu Audi A6 Sportback e-tron: o trajnosti razmišljamo skozi celoten življenjski cikel izdelka. Trajnostni razvoj ima ključno vlogo že v razvojni fazi, kar dokazuje izjemna aerodinamika tega modela. Najsodobnejše proizvodne tehnologije zagotavljajo visoko učinkovitost tudi v proizvodnji. Vozilo izdelujemo v naši glavni tovarni v Ingolstadtu pod neto ogljično nevtralnimi2 pogoji. V delih notranjosti in zunanjosti uporabljamo reciklirane materiale, medtem ko so vrata in pokrovi večinoma iz aluminija. To zmanjšuje maso vozila in posledično porabo energije med vožnjo.

"Pri znamki Audi si prizadevamo za krožno proizvodnjo, ki vključuje tudi recikliranje uporabljenih surovin."

Rüdiger Recknagel

 

 

Trajnostni nekoč in danes

 

Kakšni pa so načrti za trajnostno proizvodnjo v prihodnosti?

Rüdiger Recknagel: Imamo jasno strategijo za proizvodnjo v prihodnosti: Audi 360factory. Z novimi tehnologijami in koncepti zagotavljamo popolnoma povezano proizvodnjo. Učinkovitost in trajnost sta pri nas vedno na prvem mestu.

Tudi pot do tega cilja temelji na trajnostnih načelih. Gradimo na obstoječih temeljih in tovarne po vsem svetu preobražamo od znotraj navzven. Ob tem dosledno zmanjšujemo okoljski odtis naših proizvodnih obratov in si prizadevamo za ogljično nevtralnost vseh naših tovarn2. A to še zdaleč ni vse. V prihodnosti bomo na naših lokacijah še okrepili lastno proizvodnjo energije iz obnovljivih virov.

Pri doseganju zastavljenih ciljev imajo ključno vlogo nove tehnologije, kot sta strojno učenje in umetna inteligenca. Te tehnologije uporabljamo že danes – trenutno imamo v proizvodnji in logistiki več kot 100 primerov uporabe umetne inteligence. Tako na primer pri montaži s pomočjo UI za obdelavo slik preverjamo oznake na vozilih, od nalepk za vrsto goriva do navodil za namestitev otroških sedežev. Kamera naredi posnetke, UI pa v ozadju preveri, ali je nalepka na pravem mestu in pravilno nameščena. S takšnimi tehnologijami želimo v prihodnosti še povečati učinkovitost proizvodnih procesov. Na tem področju vidim izjemne možnosti.

 

Felix, kako pa vi kot ambasador znamke Audi gledate na to pot k trajnostni proizvodnji?

Felix Neureuther: Po mojem mnenju je Audi na pravi poti. Pri znamki Audi me je vedno navduševala napredna miselnost v povezavi s skrbjo za okolje. Predanost in trdo delo se vedno obrestujeta, to sem večkrat spoznal v svoji športni karieri. Zato sem tudi postal ambasador znamke Audi – ta brezpogojna predanost me že vrsto let privlači. Audi je zame kot družina.

 

Kako pa v svojih družinah skrbita za bolj trajnostno prihodnost?

Felix Neureuther: Pri nas doma je trajnostni način življenja samoumeven. Ko smo gradili hišo, smo na primer namestili sončne celice, da bi živeli čim bolj samozadostno in trajnostno. Tudi otroke učim trajnostnega ravnanja, od zapiranja pip in ugašanja luči do ločevanja odpadkov. Gre za čisto vsakdanje, majhne stvari. A če vsak naredi majhen korak, lahko skupaj dosežemo veliko.

Rüdiger Recknagel: Glede tega se popolnoma strinjam s Felixom. Vsak mora prispevati v okviru svojih zmožnosti – tako v zasebnem kot poklicnem življenju. Z družino vsak dan poskušamo prispevati svoj delež, ne glede na to, kako majhen ali velik je. Uporabljamo zeleno elektriko in tako kot Felix imam tudi jaz fotovoltaični sistem s hranilnikom energije.

Še posebej pa sem ponosen na naš mali sadovnjak za hišo, kjer gojimo stare sadne sorte in spodbujamo biotsko raznovrstnost. Pri znamki Audi se zavedamo, da lahko s trajnostno naravnano proizvodnjo veliko spremenimo in tu moram spet omeniti Audi 360factory. Poleg razogljičenja proizvodnih procesov si prizadevamo tudi za krožno proizvodnjo, ki vključuje recikliranje uporabljenih surovin. Do leta 2035 želimo v primerjavi z letom 2019 tudi prepoloviti ekološko uteženo porabo vode3 na naših lokacijah. Zavezani smo tudi k ohranjanju biotske raznovrstnosti. Zunanje površine naših tovarn so zasnovane v sozvočju z naravo, na njih ustvarjamo življenjski prostor za številne rastlinske in živalske vrste. Za spremljanje napredka smo razvili lasten indeks biotske raznovrstnosti, ki nam pomaga pri ciljnem spodbujanju raznolikosti.

“Quote”

Video title

Felix Neureuther

Felix Neureuther (rojen leta 1984) je nekdanji nemški alpski smučar in eden najuspešnejših nemških športnikov na tem področju. Sodeloval je na treh zimskih olimpijskih igrah, osvojil pet medalj na svetovnih prvenstvih in leta 2019 zaključil svojo športno kariero. Danes deluje kot televizijski športni komentator, od leta 2020 pa je tudi ambasador znamke Audi. Poleg električne mobilnosti se od leta 2021, ko je postal član Okoljske fundacije Audi, posveča tudi temam s področja trajnostnega razvoja. Tudi zasebno je Neureuther predan varstvu okolja – aktivno podpira projekte s področja naravovarstva in spodbujanja zdravega načina življenja.

 

Rüdiger Recknagel

Rüdiger Recknagel je vodja oddelka za varstvo okolja pri skupini Audi in že vrsto let direktor Okoljske fundacije Audi. V tej vlogi si prizadeva za razvoj in promocijo trajnostnih tehnologij ter naravovarstvenih projektov znotraj podjetja. Pod njegovim vodstvom je Audi uvedel okoljski program Mission:Zero, ki združuje vse ukrepe za zmanjšanje ogljičnih izpustov, varčevanje z viri in zaščito biotske raznovrstnosti na proizvodnih lokacijah znamke Audi.

Ko se Felix Neureuther in Rüdiger Recknagel počasi odpravljata proti izhodu iz muzeja, se Felix ustavi pred vozilom, ki je zanj zelo posebno, in zavzdihne ...

Felix Neureuther: Ah, Urquattro. Zame je to mati vseh vozil, prava revolucija v zgodovini znamke Audi. Brez njega Audi danes ne bi bil to, kar je. Se strinjaš, Rüdiger?

Rüdiger Recknagel: Seveda. To vozilo dokazuje, da je napredek že od nekdaj v Audijevih genih. Prav ta želja po napredku in naše znanje nam bosta pomagala uresničiti trajnostne cilje.

 

1 Vrednost Cd (količnik zračnega upora) opisuje aerodinamični upor telesa in pove, kako aerodinamična je njegova oblika.

2 Audi neto ogljično nevtralnost obravnava kot stanje, v katerem se po izčrpanju drugih možnih ukrepov za zmanjšanje izpustov CO₂, ki jih povzročajo izdelki ali dejavnosti Audija in/ali trenutno neizogibnih izpustov CO₂ v okviru dobavne verige, proizvodnje in recikliranja vozil Audi, zagotovi vsaj kvantitativna kompenzacija s prostovoljnimi in globalnimi projekti za odstranjevanje CO₂ iz ozračja. V fazi uporabe vozila, to je od trenutka, ko je vozilo dostavljeno kupcu, se proizvedeni izpusti CO₂ ne upoštevajo.

3 Ekološko utežena poraba vode omogoča primerjavo absolutnih vodnih potreb tovarn znamke Audi po vsem svetu, pri čemer se upoštevajo prevladujoči lokalni dejavniki obremenitve vode in poraba deževnice. Na ta način se lahko varčevanju daje prednost na lokacijah, kjer vode še posebej primanjkuje.

Inženirji optimizma: 15 let Okoljske fundacije Audi
Inženirji optimizma: 15 let Okoljske fundacije Audi

Inženirji optimizma: 15 let Okoljske fundacije Audi

Okoljska fundacija Audi se je ob 15-letnici delovanja ozrla na svoje številne dosežke na področju inovativnih okoljskih rešitev – od raziskovalnih projektov in trajnostnih inovacij do ohranjanja biotske raznovrstnosti in okoljskega ozaveščanja.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik